Dimecres, 20 de febrer de 2008

Ridao lamenta que ‘algú que es diu nacionalista és capaç de deixar en mans del govern espanyol qui ha de ser President de Catalunya’

El candidat d’Esquerra al Congrés, ha recordat aquesta tarda durant la sessió de control al President i al Govern, que ‘aquests dies el cap de l’oposició i la cúpula de Convergència i Unió han tornat a supeditar el suport a un Govern espanyol a fer canvis al Govern de Catalunya’. ‘No diré que aquest plantejament és nou, però ja comença a ser francament obsessiu, recurrent i, a més a més, propi de l’estil de fer oposició a que ens té acostumats’, ha dit. Però, en qualsevol cas, ‘com a catalanista estic francament perplex de veure que algú que es diu nacionalista és capaç de deixar en mans del Govern espanyol la decisió de qui ha de ser el president de Catalunya. Però, com a demòcrata sento profunda vergonya aliena de veure que hi ha algú que vol guanyar en els despatxos allò que li ha negat la majoria d’aquest Parlament de Catalunya’, ha assegurat Ridao, i ha afegit que, a més, ‘ho volen fer alterant les regles del joc democràtic i fins i tot les lleis emanades d’aquest Parlament’.

El portaveu parlamentari d’Esquerra ha afirmat que CiU fa això buscant l’arbitratge del senyor Zapatero i encarant-se al president de CiU, ha preguntat: ‘No havíem quedat que el senyor Zapatero no era fiable, que no era creïble?’ ‘Ara ja sabem en què ha quedat el dret a decidir del que ens parlava el senyor Mas ara fa algun temps. El dret a decidir és que decideixi el senyor Zapatero i la «Casa Gran» deu ser una dependència d’aquell palau que hi ha a Madrid que es diu La Moncloa’, ha etzibat.

‘Miri, amb tanta avidesa de poder’ la mateixa, ha dit, que va malvendre l’Estatut que va aprovar el Parlament, ‘ha acabat ofuscant a alguns. Fins i tot fent-nos perdre la memòria, perquè el senyor Mas, que és tan aficionat a l’hemeroteca, fa quinze dies va exhibir un retall de premsa amb unes declaracions meves, i jo li vull recordar que el 13 d’abril de 2003 va dir: «Si puc governar, encara que no sigui la llista més votada, ho faré»’ ha dit el portaveu independentista, i ha afegit: ‘En què quedem? Quan li convé, sí, quan li convé, no’.

Joan Ridao. ACN