Dilluns, 11 de setembre de 2017

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha defensat aquest matí després de l'ofrena al monument de Rafael Casanova que en aquest moment ja no es tracta de defensar la independència, sinó el que s’està posant en perill és la democràcia i el dret dels ciutadans de poder decidir. “Això no només va d'independència. Està en joc el dret a decidir de tots els ciutadans de Catalunya vinguin d’on vinguin i es diguin com es diguin”, ha afirmat.

Som aquí una Diada més per deixar una cosa molt clara: que la gent surti al carrer. Aquest camí cap a l'1 d'octubre fa molts anys que el fem i el fem junts, units, alegres i combatius de forma pacífica i democràtica”, ha afirmat Rovira, que ha afegit que es vol “manifestar una vegada més que tenim tot el dret a votar per decidir el nostre futur polític”.

La secretària general ha recordat que la darrera setmana s’ha posat de manifest al Parlament que no es vol permetre ni el debat: “Aquests dies al Parlament hem pogut veure que no se'ns deixa ni debatre ni votar ni opinar. Fem una interpel·lació a tots els demòcrates de Catalunya perquè estan en joc les llibertats i drets fonamentals”.

El portaveu adjunt d’Esquerra al Congrés, Gabriel Rufián, ha destacat que “una vegada més el poble de Catalunya surt al carrer per reclamar valors democràtics”. “El que avui es veurà és un poble que reclama el seu dret a decidir el seu futur”, ha afirmat Rufián. “El més bonic d’aquest dia és que ens unim gent que vota diferent, aquesta és la grandesa i la victòria”, ha sentenciat.

Rovira: “Això no només va d'independència. Està en joc el dret a decidir de tots els ciutadans de Catalunya vinguin d’on vinguin” (Foto: Marc Puig)