Dilluns, 29 de maig de 2017

Rovira: “Allà on ells diuen que no de forma reiterada, al referèndum i a tots els avenços socials, nosaltres direm que sí”

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha defensat la voluntat de continuar endavant amb tots els treballs per poder convocar un referèndum efectiu després de la darrera negativa del govern espanyol. “Allà on ells diuen que no de forma reiterada, al referèndum i a tots els avenços socials, nosaltres direm que sí. Si ells no volen dialogar, no volen negociar i no volen assumir la responsabilitat de donar resposta nosaltres l’haurem de fer, farem el referèndum”, ha afirmat Rovira.

La secretària general ha defensat que l’estat atura el referèndum perquè és canvi: “El referèndum per nosaltres és canvi, és respectar la capacitat de decisió dels ciutadans, és progrés. I per tant ens trobem un cop més davant d’un estat que representa l’immobilisme. Ho fa també en altres àmbits quan ens atura la llei d’igualtat o la llei de pobresa energètica”. “Perquè això no va de Catalunya i l’estat espanyol, això va de progressar o quedar-se al segle XIX, això va de tirar endavant o quedar-se ancorats en l’statu quo”, ha afegit. “Ara cal triar entre el canvi o l’immobilisme, perquè l’estat ja ha avisat que no es reformarà i no canviarà”, ha reblat Rovira.

En aquest sentit, Rovira ha recordat que Esquerra Republicana sí que assistirà a la reunió que ha convocat el president de la Generalitat i ha emplaçat el Govern a començar a consensuar les condicions per convocar el referèndum, en especial la data i la pregunta.

També ha destacat que si aquest no és l’espai adequat pels Comuns, caldrà buscar-ne de nous, però que ha arribat el moment cruïlla i s’ha mostrat confiada en què aquest espai hi serà. “Creiem que tota aquesta gent hi serà. Primer perquè el referèndum és defensar la democràcia i perquè és defensar el canvi real”, ha afirmat.

D’altra banda, Rovira ha destacat que “davant de les amenaces de l’Estat, el que hem de fer és fer, avançar”. “A cada querella, a cada nova amenaça, l’Estat fracassa”, ha afirmat la secretària general, que ha afegit: “El que hem de fer és seguir caminant perquè sabem que l’estat espanyol no pot portar la repressió fins al final, perquè llavors serà l’estat qui haurà fracassat del tot”. “Davant la repressió de l’estat espanyol, Catalunya exercirà el dret a l’autodeterminació que és un dret inalienable. És un dret internacional, que l’estat no ens pot dir com l’hem d’exercir. S’ha exercit de moltes maneres i nosaltres l’exercirem democràticament”, ha sentenciat.

Finalment, Rovira ha recordat que “la voluntat del Govern de Catalunya com la de tots els partits que li donen suport és la de complir tots els estàndards democràtics internacionals per fer un referèndum efectiu”.