Dissabte, 4 de novembre de 2017

Rovira: “Aquestes eleccions només poden ser un pas més per consolidar el camí, per acumular majories, forces i guanyar més legitimitat”

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha explicat davant el Consell Nacional del partit que s’ha celebrat aquest dissabte que les eleccions del 21 de desembre “només poden ser un pas més per consolidar el camí fet, per acumular majories, forces i guanyar més legitimitat”. En aquest sentit, la republicana ha fet una crida a guanyar-les: “Només nosaltres podem legalitzar aquestes urnes que ara ens imposen, només nosaltres les podem legitimar i tenim l’obligació de desbordar les urnes i guanyar-les, i així ho farem”.

Tanmateix, Rovira ha denunciat que l’Estat espanyol “s’ho ha carregat tot, els valors democràtics, els drets fonamentals i els drets humans”  i ara vol imposar “unes eleccions, les del 155, que són il·legals i inconstitucionals”. Tot plegat l’Estat ho ha fet, segons Rovira, “per por d’haver d’acceptar un referèndum pactat”. En aquest sentit, la secretària general ha reptat a l’Estat espanyol a demostrar si són realment demòcrates, amb unes eleccions en igualtat de condicions. Per aquest motiu, ha exigit la llibertat de tots els presos polítics.

“La primera prova que són demòcrates cal que l’exerceixin, acabant amb els presos polítics, exigim la seva llibertat”, ha reblat. A banda, Rovira ha reclamat a l’Estat espanyol que accepti també els resultats d’aquestes eleccions com ha fet Esquerra sempre durant molt anys quan l’independentisme no era majoritari. “Ells sabran fer el mateix? Acceptaran el resultat d’unes eleccions que nosaltres hem decidit legitimar?”, ha exclamat.