Dijous, 2 de novembre de 2017

Rovira: “Avui fem una interpel·lació a tots els demòcrates perquè reaccionin, perquè surtin, perquè impedeixin que això passi en ple segle XXI”

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha fet una crida a tots els demòcrates per lluitar contra un estat que considera “fallit” i “no democràtic” a les portes de l'Audiència Nacional després de conèixer la decisió de la jutgessa d'empresonar els membres del Govern de Catalunya. “Avui fem una interpel·lació a tots els demòcrates perquè reaccionin, perquè surtin, perquè impedeixin que això passi en ple segle XXI”, ha afirmat Rovira.

Avui ens toca als demòcrates independentistes, com també ha tocat a alguns joves, a alguns sindicalistes o als Jordis, però demà aquest estat de dret fallit, que no és democràtic, pot afectar a qualsevol demòcrata que no pensi com ells volen que pensi”, ha defensat la secretària general que ha fet una crida a la reacció de tota aquella gent demòcrata.

Rovira ha destacat que avui s'empresona al “Govern escollit democràticament pel poble de Catalunya”, “polítics honestos que han complert amb el seu programa electoral i amn un mandat democràtic”. “Han posat a la presó gent innocent, bona gent que només treballava per tenir un país més lliure, més just i més digne. Avui l'Estat espanyol és un estat fallit, democràticament fallit, que ha tocat fons”, ha denunciat la republicana.

Davant d'aquesta situació d'injustícia, Rovira ha cridat a seguir treballant per aconseguir un país més lliure i just: “Estic convençuda que no ens rendirem, lluitarem fins al final. Lluitarem fins al final perquè tenim tot el dret del món a viure en un país més just, més lliure i més digne”. “Avui encara tenim moltes més raons perquè democràticament guanyem aquest país més just, més lliure i més digne”, ha sentenciat.

D'altra banda, l'advocat del vicepresident Junqueras i dels consellers Mundó, Romeva i Bassa, Andreu Van den Eynde, ha assegurat després de conèixer la resolució de la jutgessa: “Marxem amb una sensació molt trista. Persones a les quals només els pots parlar de pau han sigut empresonades per participar en actes de violència que mai podrien tolerar, ni mai acceptarien”. Van den Eynde creu que la decisió “estava premeditada” i ha dit que ho denunciarà “on faci falta”. “Acatem avui, però demà qüestionarem aquesta resolució on faci falta perquè no respon a cap estàndard internacional”. La defensa del vicepresident i els tres consellers ha lamentat que la resolució no faci referència a cap de les peticions que ha formulat l’advocat per evitar la presó incondicional. “No qüestiona l’arrelament que tenen, ni que tenen nens, ni gent gran al seu càrrec, ni en fa menció. La jutge no ha escoltat res del que hem dit des de primera hora del matí”, ha conclòs.