Dijous, 28 de setembre de 2017

Rovira: “Cada vegada que aquest país vol avançar, l'Estat espanyol ho bloqueja. L'1O s'haurà acabat, serem lliures!”

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha denunciat l’estat de repressió i bloqueig que provoca l’Estat espanyol a Catalunya i ha encoratjat a anar tothom a votar per posar-hi fi. “Cada vegada que aquest país vol avançar, l'Estat espanyol ho bloqueja. L'1O s'haurà acabat, serem lliures!”, ha afirmat Rovira. “L’1O va dels immobilistes, l’Statu quo, o del futur, la llum, les oportunitats i el fet de donar-nos el dret a construir el futur que nosaltres vulguem. Va dels immobilistes o els del canvi. Aquest és el veritable debat”, ha sentenciat.

La secretària general ha recordat la repressió que ha viscut Catalunya els darrers dies amb detencions, escorcolls i persecució. "Venim de dies complicats, plens d’abusos de lleis. S’han saltat totes les garanties aquells que ens exigeixen les garanties per votar", ha afirmat Rovira, que ha defensat que la persistència de la gent, sempre amb un somriure, ha estat clau perquè el món comenci a obrir els ulls i denunciar-ho. Precisament avui, ha anunciat Rovira, les Nacions Unides han fet un toc d'alerta a l'Estat perquè "s'estan vulnerant drets fonamentals". "Hem estat perseguits i ara, des de de molt amunt, des de les Nacions Unides, els estan dient que vigilin perquè s’està instal·lant un nivell de repressió política a l'Europa del segle XXI que és inacceptable", ha afirmat.

Rovira ha animat a tots els assistents a fer un repàs a l’agenda de contactes per portar a votar a tots aquells que encara estiguin indecisos. "Arrenqueu a tots els demòcrates del sofà, rebentem les urnes, donem una lliçó de democràcia", ha afirmat.

La secretària general ha volgut transmetre missatges del vicepresident del Govern Oriol Junqueras, els membres del Govern que van ser detinguts la setmana passada i ha acabat amb unes paraules de Jordi Carbonell, mort fa un any.

El conseller d’Afers exteriors, Raül Romeva, ha volgut enviar un missatge a Pedro Sánchez, que no ha aparegut gairebé en aquesta campanya: “Pedro, tienes dos proyectos sobre la mesa, uno es negro como el carbón, se llama Rajoy y todo lo que representa. El otro está lleno de luz, de esperanza y se llama república. ¿Cual escoges?”, li ha preguntat.

Romeva ha enviat un missatge de tranquil·litat als ciutadans perquè no caiguin a les provocacions que arribaran els propers dies. “Fa molts anys que demostrem que la nostra via és pacifica i que no permetrà que hi hagi cap mena d’incident. Ens estan buscant, però no ho aconseguiran. No els regalarem aquesta imatge que no és la que volem”, ha afirmat.

Estem fent una cosa que ells no han fet en 40 anys per vergonya, que és recuperar la memòria dels nostres morts. Ho farem perquè és un acte de dignitat com ho és votar diumenge. És el mateix motiu que ens porta a obrir les fosses i a votar diumenge”, ha explicat Romeva. “Diumenge va de democràcia, de derrocar el règim del 78”, ha afegit.

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés, Joan Tardà, ha explicat amb un somriure que des de fa uns dies sent una olor per tot el país: “Sento una flaire, una olor. Sento olor de república. Arreu del país se sent aquesta flaire. Estem orgullosos!”, ha començat Tardà. El republicà ha explicat que malgrat portem pocs anys del segle XXI ja es veu que serà un segle complicat. “Pensàvem que havíem enterrat la bèstia a Nuremberg i ara resulta que el feixisme, la xenofòbia reviscola”, ha apuntat Tardà. En aquest sentit, ha denunciat com s’atreveix el govern espanyol i Rajoy a impedir que els catalans puguin esdevenir “ciutadans lliures del segle XXI”.

Tardà ha finalitzat el seu discurs recordant als ciutadans espanyols que la república catalana també és positiva per a ells: "Als amics espanyols els diem q el procés català serà palanca de canvi pq estimem la bandera de la III República espanyola", ha sentenciat.

El portaveu adjunt d’Esquerra al Congrés, Gabriel Rufián, ha defensat que el diumenge no es vota només per la independència, sinó que és la defensa dels drets civils i socials: “Des d’avui fins diumenge teniu el deure de dir que això no és una lluita pels legítims drets nacionals de Catalunya, sinó pels drets civils i socials”, ha afirmat Rufián, que ha recordat que “els ciutadans no mengen pàtria, ni banderes”.

Rufián ha volgut enciar un missatge a la policia desplegada aquests dies a Catalunya: “Un missatge per la brigada Piolín, a veure si us sobra un ferri per anar a buscar a la gent que s’està ofegant al Mediterrani”, ha conclòs.

També ha intervingut la consellera Dolors Bassa que ha volgut destacar que l’1 d’octubre “es tracta d’escollir entre la R de Rajoy o de República” i ha animat a tothom a anar votar per fer-ho possible.