Dissabte, 21 d'abril de 2012

Rovira:'Cal fer zàping al govern espanyol en el tema del finançament de la televisió nacional'

La secretària general d'Esquerra afirma que, pel que fa al pacte fiscal, ‘ha arribat el moment de caixa o faixa’ i de parlar clar

La secretària general d’Esquerra, Marta Rovira, ha afirmat aquest matí en la celebració del Consell Nacional de Dones de Catalunya que ‘ha arribat el moment de caixa o faixa’, en relació amb el pacte fiscal. I també que 'cal fer zàping al Govern espanyol' respecte a la forma de finançament de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, un tema que ‘han de decidir els catalans i les catalanes a través del Parlament de Catalunya’.

Rovira assegura que ‘des d'ERC creiem que hem d'acabar amb les ambigüitats del pacte fiscal, i per tant hem de parlar clar’. En aquest sentit, afegeix que ‘el nou finançament ha de ser el del concert econòmic, el de la clau de la caixa única, el de la independència fiscal que serà el primer esglaó cap a la independència política’.

La secretària general d’ERC manifesta que ‘en aquest concert econòmic ens hi hauríem de trobar tots els partits polítics en ple consens perquè entenem que el concert econòmic és la millor proposta per al futur dels nostres treballadors, aturats, empresaris, estudiants, jubilats... és el millor per al nostre estat del benestar i el teixit productiu...’

Al voltant de la decisió del Consell de Ministres d’ahir sobre la intervenció de les televisions autonòmiques per part del Govern espanyol, Marta Rovira considera que ‘la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals no és una televisió autonòmica sinó nacional que és i ha de ser un dels pilars bàsics de vertebració de la nostra llengua, cultura i nació’.

Rovira ha dit que 'cal fer zàping al Govern espanyol' respecte la forma de finançament, ‘Són els catalans i les catalanes els qui han de decidir, si volen, què fan amb els diners que destinen a la CCMA a través del Parlament de Catalunya’.

Marta Rovira al Consell Nacional de Dones de Catalunya