Dimarts, 15 de gener de 2013

Rovira: ‘Demanem al Govern català que reformi l’euro per recepta i també que defensi la nostra capacitat fiscal davant l’intent de laminació del Govern espanyol’

La portaveu parlamentària d’ERC, Marta Rovira, ha explicat avui després que el Govern de Catalunya hagi anunciat que recorrerà la suspensió de l’aplicació de l’euro per recepta que ‘el que no volem fer és ajudar al TC a fer la feina bruta de laminar les competències de la Generalitat per establir mesures fiscals’. Rovira ha explicat que ERC no comparteix l’euro per recepta tal com s’ha definit i està aprovat, i per aquest motiu, ‘en el pacte d’estabilitat parlamentària i de transició nacional una de les mesures que hem acordat és limitar aquest euro per recepta fins que no hi hagi nous ingressos que permetin plantejar que no hi hagi una mesura com aquesta. El que cal fer és redefinir-lo perquè ara és injust i afecta les persones més vulnerables del país, estem treballant per trobar aquesta flexibilització i per tal que sigui una mesura sotmès a temporalitat, justa i amb equitat social’. ‘Mentre, no contribuirem al que pretén el govern espanyol i el PP que és minar la capacitat fiscal de Catalunya, no contribuirem a donar cap argument en aquest sentit i el que demanem al Govern de la Generalitat és que defensi la capacitat fiscal que tenim en aquests moments amb l’autogovern que tenim i allà on pertoqui’ ha reblat.

Rovira ha posat exemples dels intents reiterats del Govern espanyol de minar la capacitat fiscal de Catalunya, ‘un altre exemple d’aquesta voluntat és l’impost sobre dipòsits bancaris que, amb nocturnitat i una certa pressa i traïdoria, el Govern espanyol va entrar a regular no permetent que ho poguéssim fer nosaltres. Era una de les propostes estrella d‘ERC que ja havíem proposat successives vegades al Parlament , sense inventar res perquè és una mesura que s’aplica a mitja Europa en aquest moment’.

La portaveu parlamentària d'ERC, Marta Rovira.