Dimecres, 8 de juliol de 2015

Rovira: 'Demanem al Govern que defensi tots els actes de sobirania que lluitin contra l'emergència habitacional'

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, demanat que el Govern actual, així com el Govern de concentració després del 27S, defensi tots els actes de sobirania que, al marge de la legalitat espanyola, permetin generar eines en favor de les persones més vulnerables en relació a l'emergència habitacional.

Durant la sessió de control, Rovira ha recordat que, en el ple d’aquesta setmana, es debatrà la ILP de mesures urgents per fer front a l’emergència habitacional i la pobresa energètica i s’aprovarà l’impost sobre els pisos buits, ‘una mesura impulsada per ERC dins del pacte d’estabilitat parlamentària del 2012 que ha de servir per mobilitzar els milers de pisos que els bancs, rescatats amb fons públics tenen i retenen, i que mantenen desocupats mentre hi ha gent a l'intempèrie que no té un habitatge digne’.

Intervenció al ple del Parlament de la diputada Marta Rovira

La diputada ha recordat que aquestes dues iniciatives en matèria d’habitatge, altres ja aprovades –com la reforma del Codi de Consum- i les que estan sobre la taula avui, procuren lluitar contra els impactes de la crisi econòmica i social protegint el dret ‘bàsic, essencial i inexcusable’ de l’accés a l’habitatge digne.

‘Quan parlem d’estructures d’estat per ajudar a la nostra gent, ens referim a ser capaços de crear marcs legals que generin drets i eines eficaces al servei dels ciutadans més vulnerables. I, vistes les experiències anteriors, això no serà possible fins que no tinguem la capacitat plena de decidir per nosaltres mateixos’, ha lamentat Rovira, recordant que quan el Parlament ha intentat legislar en matèria de pobresa energètica o segones oportunitats, el govern espanyol ha tombat les iniciatives.

‘No volem desnonaments ni famílies sense llum, aigua o gas. Necessitem tots els instruments que tenen els estats per evitar-ho, perquè només podrem de debò quan ens decidim a poder-ho tot’, ha dit.

La portaveu d'Esquerra al Parlament de Catalunya, Marta Rovira