Dilluns, 12 de març de 2012

Rovira: 'El 29 de març reivindicarem un marc propi de relacions laborals'

Rovira ha reiterat el suport d'Esquerra a la vaga general del 29 de març 'hi hem de ser, una vaga general sempre és l'últim recurs i cal manifestar-se  en contra d'aquesta imposició del PP'. La secretària general d'Esquerra Republicana assegura que 'no és d'estranyar que s'hagi arribat al plantejament d'una vaga general perquè no hi hagut ni diàleg social ni polític. I això genera conflictivitat'.

Marta Rovira ha destacat que, 'a banda de donar suport a la vaga general i estar en contra de la reforma laboral del PP, Esquerra Republicana ha treballat les seves pròpies propostes de com s'hauria d'afrontar una reforma laboral per tal de donar una resposta efectiva a la destrucció de llocs de treball i poder crear llocs de treball estables'. Entre les propostes més destacades ;

- Fer que les condicions de treball tinguin en compte la situació de l'empresa, quan travessa un moment difícil, per salvar el màxim de llocs de treball, però de forma negociada.
- Incentius a l'entrada i no la sortida del mercat laboral.
- Incentius a la contractació que creïn ocupació fixa i no rotació de treballadors bonificats.
- Fer que les ajudes a les pimes que contractin aturats s'estenguin a tots els aturats, i no només les que contractin aturats amb prestació.
- Avançar en la igualtat per a les dones i que no es retallin les bonificacions per a reincorporació després de la maternitat.
- Fomentar la continuïtat, la participació dels treballadors a l'empresa i la formació, i no allargar els contractes precaris fins als 30 anys i abaratir l'acomiadament dels majors de 50 anys.
- Fer que la Generalitat pugui intervenir de mitjancera per a resoldre situacions d'empreses en crisi, i no que sigui escombrada del mercat laboral .

Des del Congrés de Diputats el diputat , Joan Tardà, ha presentat una proposició no de llei per tal d'afavorir les cooperatives que a més de generar llocs de treball compleixen una funció social amb mesures com l'augment de l'assignació pressupostària el 2012 per donar un impuls al compliment dels objectius de els societats cooperatives , crear un fons a transferir a les CCAA per a realització de campanyes institucionals de difusió de les societats cooperatives, i  afavorir l'accés al crèdit financer entre d'altres mesures.

Marta Rovira