Dimecres, 12 de juny de 2013

Rovira: ‘ERC no donarà suport a un ERO a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals de 300 persones’

La portaveu del Grup Parlamentari d’ERC, Marta Rovira, ha explicat que ‘ERC no donarà suport a un ERO a la Corporació Catalana de Mitjans audiovisuals(CCMA). Entenem que la CCMA ja ha fet una retallada per sobre la mitjana durant les últims anys aproximadament d’un 24% i en segon lloc perquè creiem que encara hi ha un cert marge per poder trobar solucions imaginatives’.

Rovira ha explicat que ‘demanem que en aquest període de negociació que s’obrirà a partir d’ara, tothom negociï, parli i dialogui perquè podem fer esforços per trobar solucions alternatives i evitar sobretot acomiadaments’. Des d’ERC es demana específicament als treballadors de la Corporació que acceptin el procés de negociació i presentin aquestes mesures alternatives , es demana a la Generalitat que estudiï quin marge de maniobra té per tal de no haver de fer aquestes retallades per sobre la mitjana de les retallades, que s’han fet en tots els pressupostos de la Generalitat fins a dia d’avui, i es demana a la direcció de la Corporació que negociï , escolti i faci una negociació molt real, transparent i oberta.

La portaveu parlamentària d’ERC ha explicat que es coneixia que hi havia propostes sobre la taula i no s’havia concretat en què consistirien, per tant havíem fet un esforç per trobar mesures alternatives d’estalvi per la Corporació, que pateix una greu situació financera igual que la pateix la Generalitat de Catalunya. ‘Atès que ho havíem estudiat, estem convençuts que encara es poden trobar mesures alternatives a la proposta que s’ha fet. Fins que no s’hagin estudiat aquestes mesures alternatives no podem estar parlant del que es proposa avui que és tocar sous i fer acomiadaments’ ha reblat Rovira .

La portaveu parlamentària d'ERC, Marta Rovira.