Dilluns, 16 d'octubre de 2017

Rovira: "Hem de fer un pas més perquè el que està en risc són els nostres drets humans i fonamentals i la nostra capacitat d’iniciativa política"

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha defensat aquest vespre després de saber que la jutgessa de l’Audiència Nacional ha decretat presó incondicional pels presidents d’Òmnium i l’ANC, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, que cal fer un pas més perquè ja estan en risc els drets humans i fonamentals dels ciutadans de Catalunya. “Hem de fer un pas més perquè el que està en risc són els nostres drets humans i fonamentals i la nostra capacitat d’iniciativa política”, ha afirmat Rovira. “Per necessitat, cal activar políticament allò que faci falta per protegir allò que és realment essencial en un estat democràtic i de dret”, ha afegit.

Rovira ha destacat que amb l’arrest dels dos presidents “s’ha traspassat una línia absolutament vermella”. “És un fet gravíssim”, ha afegit la secretària general que ha destacat que la decisió arriba, a més, “en un dia com el d’avui en què el Govern de la Generalitat ofereix diàleg i una trobada molt concreta per parlar del que està passant a Catalunya, del que ha votat i decidit la gent”. “És l’afectació principal de tots els drets fonamentals i els drets humans que és la llibertat individual, però sobretot cal tenir molt present que darrera de tot això hi ha una clara persecució d’una determinada opció política”, ha sentenciat.

És una situació gravíssima que haurem de saber respondre des d’un punt de vista social però també polític”, ha continuat Rovira, que ha volgut transmetre un missatge de calma però també de determinació: “Molta serenitat, molta calma, però és evident que haurem de continuar de la manera que sabem fer, cívica, pacífica i democràticament, persistint en allò que pensem de manera molt majoritària a la societat catalana”.

Rovira: