Dissabte, 25 de maig de 2013

Rovira: 'La nova llei de governs locals ha de ser el primer pas cap a la futura administració local de la República Catalana'

Esquerra Republicana de Catalunya ha celebrat aquest dissabte a Lloret de Mar la Trobada Municipalista del partit. La Trobada ha reunit més de dos-cents càrrecs del món local i segons el secretari de Política Municipal, Marc Sanglas, l’objectiu de la jornada passava per traçar les principals línies d’actuació del partit en els propers dos anys, abans de la celebració de les properes eleccions municipals. Durant la Trobada s’ha fet una especial atenció al paper que han de tenir els municipis en el procés de transició nacional. Altres temes que també s’han debatut són la comunicació i l’ús de les xarxes socials, la relació amb el món associatiu i els moviments socials, i l’Avantprojecte de la llei de governs locals de Catalunya.

La clausura de la Trobada Municipalista ha anat a càrrec de Marta Rovira, secretària general d’ERC que ha destacat la importància d’aquesta nova llei de governs locals de Catalunya. Segons Rovira ‘aquesta és una llei que dibuixa els principis generals per una nova administració i ha de ser el primer pas cap a la futura administració local de la República Catalana’. Tanmateix Rovira ha destacat que ‘no podrem acabar de dibuixar del tot el model d’administració que volem fins que no tinguem definit el model d’organització territorial; i això només ho podrem fer quan tinguem totes les competències’. La secretària general d’ERC ha reclamat ‘una nova administració local molt forta basada en els ajuntaments, mancomunant serveis comarcals i les vegueries’.

Aprofitant la jornada també s’ha celebrat la Trobada d’alcaldesses i regidores d’Esquerra i l’Assemblea de càrrecs locals de les Joventuts d’Esquerra Republicana (JERC).