Dimecres, 16 de novembre de 2016

Rovira: 'Les dones hem d'estar representades en condicions d'igualtat a les institucions'

El passat dissabte 12 de novembre va tenir lloc l'Assemblea Nacional de Dones a Vic. Amb prop de 200 assistents, ha estat l'assemblea més multitudinària feta mai fora de Barcelona, i va ser presidida per l'osonenca Nani Altimiras.

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, va recordar que les dones representen el 52% de la població i va reivindicar que ‘hem d’estar representades en condicions d’igualtat a les institucions públiques’. La Secretària General va remarcar que ‘en el moment fundacional de la futura República catatana les dones hi hem de reivindicar al nostre paper, tant l’exercit fins ara com el que hem de tenir en el futur, que s’ha de fer molt més visible'. En aquest sentit, la secretària general d’ERC va assegurar que el partit vol liderar l’aposta per la paritat.

La Vicesecretària General de Dones, Entorn i Gestió del Coneixement, Mireia Mata, va presentar el Pla per la Igualtat, que es va aprovar per unanimitat i que defineix els reptes per al futur. S’inscriu, de fet, en el procés de construcció de la República catalana. Entre els reptes immediats, incrementar la militància femenina al partit, l’organització d'actes públics, incrementar la connexió amb l’entorn i les sectorials i fer-se més visibles als mitjans de comunicació. En el moment de la seva aprovació es va fer el reconeixement de la Secretàries de les Dones precedents i presents a l'Assemblea, Georgina Oliva i Pilar Vallugera.

A l’assemblea, que va comptar amb una salutació on-line de la Presidenta del Parlament Carme Forcadell,  hi van participar dones electes del partit des del món local i comarcal fins a diputades al Parlament i a Corts espanyoles: Anna Simó, Alba Vergés, Montse Fornells, Teresa Jordà, Ana Surra, Ester Capella, Elisenda Pérez, i la Consellera Meritxell Serret

Assemblea de Dones d'Esquerra Republicana