Dijous, 3 de març de 2016

Rovira: 'Si un tribunal s’atrevís a prohibir espais de debat al Parlament, estaria prohibint directament la democràcia'

JxSí referma la voluntat de seguir endavant amb la comissió d’estudi del procés constituent

La portaveu de Junts pel Sí, Marta Rovira, ha defensat aquesta tarda la legitimitat que tenen els diputats del Parlament d’obrir un debat entorn al mandat 'democràtic i legal' sorgit de les urnes el 27S, després que el Tribunal Constitucional hagi admès a tràmit el recurs del govern espanyol contra la comissió d’estudi del procés constituent al Parlament.

'Cap tribunal pot impedir un debat al Parlament: la nostra feina com a diputats és debatre els nostres programes electorals, proposar, aprofundir i arribar a conclusions i a acords', ha defensat Rovira des del Parlament.

'Si un tribunal s’atrevís a prohibir determinats espais de debat parlamentari, el que estaria prohibint directament és la democràcia i això seria gravíssim. Per tant, nosaltres continuarem generant aquests espais de debat i obrint-los a tothom perquè el mandat que tenim de construir un nou país el volem fer entre tots', ha afirmat.

'El Parlament és la seu del debat parlamentari. I tenim la confiança dels ciutadans per debatre com fer un país millor. I aquest debat el volem fer amb les portes obertes, amb transparència i amb tothom. Per això seguirem endavant amb la comissió parlamentària', ha assegurat la portaveu de JxSí.