Dissabte, 2 de setembre de 2017

Rovira: “Tenim a punt la resposta democràtica: les urnes, el referèndum i l’1 d’octubre.”

Avui s'ha celebrat a la seu d'Esquerra Republicana el consell nacional ordinari del partit. La secretària general, Marta Rovira, ha estat l'encarregada de fer l'informe de gestió davant de l'òrgan que regeix el partit entre congressos.

Rovira ha expressat la certesa que és "a punt la resposta democràtica" davant un Estat immobilista que nega recursos al benestar de les persones i que els deixa en mans de l'elit que "construeix AVEs, o Castors o operadores de telefonia o grans companyies elèctriques."

S'ha referit també a què aquesta resposta democràtica la genera el bloqueig constant "d'una Espanya uniforme en què una majoria política imposa les decisions que ens corresponen a nosaltres." La secretària general ho ha concretat enumerant algunes de les lleis suspeses pel Tribunal Constitucional com la llei en contra de la pobresa energètica, la llei d'impostos als habitatges buits, la llei d'igualtat efectiva entre homes i dones, la llei de creació d'impostos a la producció d'energia nuclear o la llei d'acollida d'immigrants.

Marta Rovira ha reblat que contra aquest estat immobilista "que bloqueja i no ens permet progressar" només hi cap una resposta "les urnes, el referèndum i l'1 d'octubre."

Així mateix s'ha referit al pròxim 11 de setembre explicant que el país demostrarà una vegada més que el referèndum de l'1 d'octubre és "una resposta democràtica gestada des de baix" en defensa de "la llibertat, la dignitat i la justícia."

Per acabar el seu parlament s'ha referit al fet que l'1 d'octubre ens interpel·la a tots i que ens haurem de preguntar que volem; "l'Espanya immobilista o la República catalana moderna i integradora que garanteixi els drets socials."