Divendres, 4 de març de 2016

Rufián: 'Aquest procés ha transcendit qualsevol origen, llengua , bandera o barri'

El portaveu adjunt d'ERC al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, ha demanat en la segona sessió d'investidura que PSOE, PP i C's siguin 'demòcrates i acceptin la victòria de l'independentisme a Catalunya perquè els vam guanyar davant d'una urna'. Rufián ha explicat que 'democràcia és votar i el procés a Catalunya no és cap crisi de convivència perquè aquest p rocés ha transcendit qualsevol origen, llengua, bandera o barri. Aquest procés es diu Tardà, Rufián, Capella, Jordà, Surra (diputada uruguaiana)  i també es diu Lopez, Serrano, Garcia, Chang, ...'

Rufián s'ha definit dient 'sóc el que alguns anomenen xarnego, i sóc independentista, i estic aquí defensant el dret de qualsevol poble a ser el que vulgui ser' ha assegurat que 'faig independentisme en català perquè alguns partits diuen que el castellà està perseguit i es mentida.'Dir que el problema a Catalunya és que els nens parlen català, quan molts nens només poden tenir alimentació garantida a través de beques menjador, és miserable'

'Estem aquí simplement per dir-los que facin el favor de ser demòcrates i deixin d'anomenar crisi de convivència a una derrota, la crisi de convivència la tindrà vosté senyor Sánchez al PSOE a partir de demà'. Rufian també ha advertit Sánchez pel que fa al soci que ha escollit per intentar governar. 'A C's els coneixem perfectament a Catalunya. Creure que Albert Rivera és Winston Churchill i no Donald Trump es cura a Catalunya, creure que C's és progressista es cura a Catalunya veient les seves propostes neo-liberals' ha afirmat.

Gabriel Rufián al Congrés de Diputats: 'El procés català ha transcendit qualsevol origen, llengua , bandera o barri'