Dilluns, 13 de febrer de 2017

Rufián: ‘Cal que dissabte 18 tothom sigui al carrer, i al setembre tothom a les urnes’

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Gabriel Rufián, ha fet una crida a participar en la manifestació de dissabte vinent 18 de febrer sota el lema ‘Casa nostra, casa vostra’ per acollir refugiats a Catalunya. Rufián ha demanat que ‘cal que dissabte 18 tothom sigui al carrer, i al setembre tothom a les urnes’.

Com ha explicat el portaveu republicà a Madrid, ‘el tema crucial i realment important d'aquesta setmana i els pròxims dies és la importantíssima manifestació del 18 de febrer on s'ha de reflectir que Catalunya és un país d'acollida’. ‘Forma part de la nostra història i de l'ADN d'aquest poble, som un poble de pobles, va passar fa 80 anys, i fa 50 anys amb els meus avis, i ara, amb gent que arriba de països bombardejats i ocupats’, ha explicat Rufián.

Gabriel Rufián ha reivindicat que Catalunya, sense les competències que voldria, ha ofert 4500 places de refugiats, uns 45 municipis que han expressat la seva voluntat d'acollir i més de 1200 voluntaris. ‘Hi ha una enorme diferència entre Catalunya, que és un país d’acollida, i l'estat espanyol que rep una ajuda europea de 3500M€ per acollir. Vostès saben quants d'aquests diners han arribat a Catalunya?  Zero, cap ni un. Aquest és el contrast, aquest, i les 14 sentències que obliguen l'estat espanyol a complir directives europees que està incomplint de manera reiterada’ ha reblat Rufián.