Dissabte, 1 de juliol de 2017

Rufián: "El referèndum de desconnexió no demana independentistes, sinó demòcrates del sí o del no"

Més de 300 persones han participat en l'acte d'Esquerra Republicana aquest dissabte 1 de juliol a Tarragona a la plaça de Cuba del barri de Sant Pere i Sant Pau amb el títol "Una República cohesionada socialment". Han participat en aquesta jornada el portaveu adjunt d'Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián, la senadora Laura Castel, el diputat al Congrés Jordi Salvador, el conseller portaveu d'ERC-MES-MDC a l'Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà, i la consellera Mònica Alabart.

El portaveu adjunt d'Esquerra al Congrés, Gabriel Rufián, ha assegurat que "l'1 d'octubre no acaba res, sinó que comença tot; començarem a tenir un país decent del qual ens podrem sentir orgullosos". El diputat republicà ha explicat que "el que trenca un país no és votar, sinó tenir 750.000 famílies sense ingressos o un 32% de pobresa infantil". Rufián ha afirmat que "nosaltres volem recuperar el país que ens van robar fa 80 anys" i ha recordat que "la fraternitat és deixar guanyar a qui pot guanyar; que no us diguin que guanyar feixistes davant l'urna és impossible". "Ens enfrontem a la bèstia que ens va guanyar fa 80 anys i hi haurà una guerra bruta", ha advertit. "El referèndum de desconnexió no demana independentistes, sinó demòcrates del sí o del no", ha declarat Rufián.

El diputat al Congrés dels Diputats per Tarragona, Jordi Salvador, ha començat el seu discurs destacant la lluita dels estibadors, sindicalistes, i treballadors de classe obrera que eren presents a l'acte. Salvador ha apuntat que "la República Catalana ha de ser una oportunitat per les classes treballadores" i ha afirmat que "s'ha de votar al referèndum de l'1 d'octubre per poder decidir quin país volem". Salvador ha dit que "votar per la República Catalana és votar per la salut pública, per les pensions, per l'educació pública i pels drets socials". Salvador ha declarat que "volem una República on el salari mínim sigui almenys de 1.200 euros; aquí sí que podem fer el canvi".

La senadora d'Esquerra Laura Castel ha reclamat que "cal el corredor del mediterrani i l'alliberació dels peatges per evitar el viacrucis de la N-340". En aquest sentit, ha defensat unes infraestructures dignes. "Per anar de Tarragona a Barcelona en tren triguem més ara que fa 40 anys i encara diuen que sí que inverteixen a Catalunya", ha criticat Castel.

El portaveu i conseller d'ERC-MES-MDC a l'Ajuntament Tarragona, Pau Ricomà, ha recordat que persones que viuen en un barri com Sant Pere i Sant Pau és essencial que "l'1 d'octubre vagin a votar" i ha afirmat que "Tarragona estarà al costat de les forces d'esquerres i del progrés". "Tarragona ha de tenir un paper cabdal, sempre en els moments clau de la històra, Tarragona ha estat al costat del progrés", ha explicat Ricomà. Per la seva banda, Mònica Alabart, consellera d'ERC-MES-MDC a l'Ajuntament Tarragona, ha defensat que "la República que farem ens ha de portar la igualtat real entre homes i dones" i ha afegit que "la República Catalana ha de tenir una administració neta".

Rufián: