Diumenge, 19 de març de 2017

Rufián: 'Es tracta de ser demòcrata o no ser-ho, que tothom pugui votar i decidir què vol ser, els del Sí i els del No'

El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián, ha participat avui a la macroparada amb les seccions locals de Sant Joan Despí, Sant just Desvern i Sant Feliu de Llobregat. Rufián ha explicat que la gent del Baix Llobregat té memòria republicana i els recordem que aquí 'es tracta de ser demòcrata o no ser-ho, que tothom pugui votar i decidir què vol ser, els del Sí i els del No'.

Rufián ha explicat que amb aquestes més de 140 parades arreu del país, fem el que forma part de l'ADN d'aquest procés i del d'Esquerra Republicana, semblar-se el més possible a la societat que vol representar. És crucial i molt important parlar amb la gent. Els expliquem que aquest és un procés de canvi, de regeneració. 'La gent entén que els diem que nosaltres no som nacionalistes, els nacionalistes són els que no ens deixen votar, ni tan sols som independentistes, per nosaltres és un estat transitori, una eina per guanyar un país, nosaltres som republicans i d'esquerres', ha explicat Gabriel Rufián.

El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés també ha explicat al nodrit grup de persones que s'ha apropat a la parada que 'no som anti-res i la millor notícia per trencar amb el règim del 78 i l'statu quo actual és fer la independència de Catalunya'.

Manifestació d'extrema dreta

Sobre la manifestació convocada per Societat Civil Catalana amb participació de càrrecs del PP, C's i del PSC, aquests darrers a títol personal, Rufián ha explicat que 'aquesta extrema dreta absolutament reaccionària que representa Societat Civil Catalana també té dret a manifestar-se i defensar els seus posicionaments encara que siguin absolutament antidemocràtics'.

EL PP ha demanat a la manifestació que es compleixi la llei i C's ha desitjat que anem a eleccions per tal que Catalunya pugui tenir un Govern constitucionalista. Rufián ha respost que 'nosaltres no estem aquí per convocar ni per guanyar unes eleccions autonòmiques sinó per guanyar un país. Estem per complir amb el mandat de fer el referèndum i el farem entre tots els demòcrates'.

El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián, a la Macroparada del Parc de Torreblanca a Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern