Dissabte, 12 de desembre de 2015

Rufián: ‘Fem un nou país per a tothom, vingui d’on vingui, parli la llengua que parli’

El cap de llista d’Esquerra Republicana a les eleccions al Congrés del proper 20D, Gabriel Rufián, ha afirmat aquest matí a l’acte ‘Som República, vinguem d’on vinguem…’, que ha tingut lloc al barri de Sant Roc, a Badalona, que ‘els catalans naixem allà on ens dóna la gana. Fem un nou país per a tothom, vingui d’on vingui, parli la llengua que parli’. ‘Volem que tothom se senti orgullós d’aquest país, una Catalunya més lliure, més neta i més justa’, ha afegit.

Rufián ha manifestat que ‘actes com els d’avui, i la feina d’entitats com Súmate, demostren la derrota d’aquells que apel·len als cognoms i als orígens de la gent i, en canvi, demostren la victòria del procés d’independència, perquè ha superat qualsevol identitat, bandera o llengua’ .

Per la seva banda, la número 4 per Barcelona, Ana Surra, ha denunciat que ‘alguns pretenen que Badalona sigui un bastió del racisme’, però ‘més del 70% dels badalonins van votar en contra del racisme a les eleccions municipals’, ha recordat. Surra ha explicat que ‘les migracions són producte de polítiques econòmiques que fan moure la gent’. La candidata republicana ha assegurat que ‘nosaltres volem viure en pau amb la nostra família i disposar de sanitat i educació’. ‘Per això treballem per la independència, per lluitar, entre d’altres coses, contra la Llei d’estrangeria’, ha reblat.

Per últim, Robert Masih, candidat al Senat, ha assenyalat que ‘el nostre paper al Congrés i al Senat és defensar els drets de la ciutadania catalana, hagi nascut on hagi nascut’. Masih ha insistit en què ‘ens esforçarem per defensar els nostres drets perquè Catalunya pugui decidir el futur seu país i construir una República catalana més neta i justa per a tothom’. El candidat d’Esquerra Republicana ha felicitat els ciutadans de Badalona que ‘a les eleccions municipals van netejar la ciutat’. ‘Hem de fer el mateix a tota Catalunya’, ha reivindicat.

Gabriel Rufián amb Ana Surra i Robert Masih a Badalona