Divendres, 15 de setembre de 2017

Rufián: "L'1 d'octubre també direm Sí a una xarxa de Rodalies puntual, eficient i digna"

El portaveu adjunt d'Esquerra Republicana al Congreso, Gabriel Rufián, ha explicat avui a Montcada i Reixac, en un acte de campanya pel Sí al Referèndum l'1 d'octubre que
"volem un Sí l'1 d'octubre també per millorar el més important, el dia a dia, una xarxa de Rodalies digna on la gent no vagi com sardines, un servei d'un país normal i eficient". Rufián ha reiterat que volum un país on no paguem els capricis de segons qui que mana molt des d'algun despatx sinó que la gent arribi a casa i a la feina de manera digna i decent, amb "una xarxa de Rodalies puntual, eficient, digna".

Rufián ha insistit que estem vivint en una "absoluta absurditat d'un Estat centralista que dedica molts més diners, molts més recursos a estacions de tren d'AVE sense passatgers gastant milions i milions d'euros, i en canvi, abandona Rodalies que és el que porta la gent a treballar". Rufián ha recordat que parlem d'un dèficit històric que ja va començar amb els governs de Zapatero del "apoyaré i cepillaré" i els darrers anys només ha complert amb el 35% de la inversió promesa en infraestructures. També ha explicat que de la "lluvia de millones" que va prometre Rajoy se n'ha complert un 10%.

La diputada al Congrés, Teresa Jordà, ha reiterat el compromís d'Esquerra Republicana al costat de l'Ajuntament, la Plataforma pel Soterrament de les Vies, i els veïns de Montcada, per seguir lluitant per solucionar els problemes que genera a la ciutat la perillositat de les vies del tren i el dèficit de mobilitat.

Jordà ha explicat que votant Sí l'1 d'octubre estarem dient Sí a unes infraestructures diferents del concepte espanyol centralista, radial, un Estat que malbarata fons que incomplint els criteris d'economia productiva i de servei a la ciutadania. "Diem Sí a la Nova República que l'entenem diferent, amb unes infraestructures que vertebrin el territori, que estiguin al servei de les persones i de l'economia productiva, infraestructures intermodals amb un aeroport que sigui un hub internacional, amb uns ports que tinguin l'autonomia que mereixen per ser un referent en mercaderies, una república lliure peatges i amb una mobilitat sostenible", ha reblat.

El primer tinent d'alcalde i portaveu d'Esquerra Republicana a Montcada i Reixac, Jordi Sànchez, ha recordat que "el municipi està trinxat per les infraestructures i les vies del tren generen un problema de seguretat gravíssim amb més de 170 persones mortes". Sánchez ha explicat que seguiran exigint al Ministeri de Fomento que compleixi els acords pendents i també ho exigiran al futur govern de la República catalana.

Gabriel Rufián i Teresa Jordà atenent els mitjans a l'acte de campanya a Montcada