Dilluns, 14 de desembre de 2015

Rufián: 'La sortida catalana de la crisi passa per canviar el model productiu, reactivar la indústria i posar un salari mínim de 1.000 euros'

El cap de llista d'Esquerra Republicana a les eleccions del 20D, Gabriel Rufián, ha fet la cloenda de la jornada 'Sindicalistes de la República' que ha servit per presentar el document ‘Els drets laborals a la República Catalana’, que pretén emmarcar les línies estratègiques que ha de tenir el món del treball a la República Catalana.

'La sortida catalana de la crisi passa per canviar el model productiu, reactivar la indústria i posar un salari mínim de 1.000 euros',  augmentant-lo progressivament des dels actuals 648 euros, ha explicat Rufián.

'Els governs del PSOE i el PP van cometre l’error de pensar que la competitivitat d’un país es guanyava baixant els salaris, fent una societat low cost', ha denunciat. El cap de llista ha explicat que la proposta d’ERC per sortir de la crisi passa, d’entre altres mesures, per fomentar la inversió en polítiques actives d’ocupació; canviar el model productiu, posant les coses fàcils als emprenedors i les pimes i establint una treva fiscal pels autònoms els primers cinc anys; i establir una fiscalitat justa, 'progressiva i no proporcional', que abaixi impostos al treball i a les rentes per sota dels 15.000 euros anuals per estimular el consum; augmentar els impostos al capital especulatiu i a les grans fortunes; gravar les nuclear i els beneficis de la banca; i donar suport a l’economia social i les cooperatives.

L’acte sindical a les cotxeres de Sants ha comptat també amb les intervencions del número dos a les llistes d’Esquerra Republicana al Congrés, Joan Tardà; el fundador de CCOO, Jordi Morera; la impulsora d’UGT de Catalunya, Cèlia Ros; el cap de llista per Tarragona Jordi Salvador; i els diputats Anna Simó, Chakir el Homrani i Dolors Bassa, entre d’altres.

Rufián durant la cloenda de la jornada 'Sindicalistes de la República'