Diumenge, 5 de juny de 2016

Rufián: 'Lo riu és vida. Europa va tombar el pla d'Aznar i també tombarà aquest'

El cap de llista d'Esquerra Republicana el 26J, Gabriel Rufián, ha encapçalat una àmplia delegació del partit a la manifestació en defensa del riu i contra el Pla de Conca de l'Ebre aprovat pel govern del PP en funcions. Rufián ha explicat que, 'estem aquí per defensar la nostra terra, els nostres drets i respondre les agressions de l'Estat espanyol. Estem davant d'una de les majors agressions de l'Estat espanyol, el pla de conca de l'Ebre. Lo riu és vida, el Delta és vida i el que fem és apel·lar a la comissió europea perquè de l'estat espanyol no n'esperem absolutament res. La UE ja va tombar l'anterior pla hidrològic, el del govern popular d'Aznar, i un cop més apel·lem a la UE perquè ho torni a fer.

Rufián ha insistit que 'aquesta és l'enèsima agressió al Delta de l'Ebre, és absolutament indecent, ataca la regió i el país, i és imprescindible que sortim al carrer a respondre a aquesta mena d'agressions. El número 1 d'Esquerra Republicana el 26J té molt clar que 'estem convençuts que amb aquesta imatge que donem avui de tot un poble, d'un país sortint al carrer a defensar la seva terra i els seus drets un cop més, la Unió Europea el que farà és el que faria qualsevol autoritat i institució absolutament democràtica que veu que aquest és un pla polític en contra de la gent i que tenim un estat en contra'.

Gariel Rufián ha conclòs que 'per deixar de tenir un estat en contra el millor és tenir un estat propi, l'independentisme el que ha de fer el 26J és anar a votar i demostrar que aquest país el guanyem al carrer i a les urnes, cada cop que hi hagi urnes els independentistes ens hi hem de llençar, hem de guanyar el país'.

Gabriel Rufián amb els alcaldes d'Amposta, L'Aldea, Roquetes, i altres càrrecs electes de l'Ebre, abans d'iniciar la manifestació.