Dimecres, 5 de juliol de 2017

Rufián: “No s'avergonyeixen d'utilitzar el seu càrrec i el seu temps per conspirar contra el poble de Catalunya?”

El portaveu d'Esquerra a la Comissió d'investigació sobre l'ús partidista dels recursos del ministeri d'Interior, Gabriel Rufián, ha interrogat aquest dimecres a l'exinspector en cap de la policia, José Ángel Fuentes Gago, i a l'exdirector adjunt operatiu de la policia, Eugenio Pino, tots dos relacionats amb l’Operació Catalunya. De fet, Rufián ha preguntat a Gago i a Pino si “no s’avergonyeixen d’utilitzar el seu càrrec i el seu temps per conspirar contra el poble de Catalunya només perquè els agrada com vota”.

Rufián ha recordat que Gago fou l'encarregat de viatjar a Suïssa el mes de desembre de l'any 2014 “amb l'objectiu de buscar proves contra Xavier Trias”. Concretament, el republicà s'ha qüestionat per què Gago va realitzar el viatge “si la fiscalia ja havia arxivat el cas després de demostrar que les proves eren completament falses”. Gago ha justificat la visita a Suïssa perquè van trobar un error tipogràfic en el certificat de la Unió de la Banca Suïssa (UBS) que havia presentat l'exalcalde de Barcelona, fet que els hi va resultar sospitós. “Un banc suís no comet aquests tipus d'errors i, per tant, la nostra obligació policial era verificar la informació”, ha expressat Gago. “És a dir, vostès van anar a investigar un error tipogràfic en un certificat sobre un compte corrent que vostès mateixos havien inventat”, ha preguntat retòricament i amb certa perplexitat el diputat republicà.

Rufián ha recriminat les amenaces que Gago va fer a la periodista del diari Público, Patricia López, qui investiga l'existència i les accions de la brigada política que existia al ministeri d'Interior durant l'època de Jorge Fernández Díaz com a ministre. Segons les escoltes, Gago li va llançar a la periodista la següent advertència: “Ja et dic jo que tindràs problemes seriosos i personals. T'ho dic així de clar. Amb tu, haurem de fer les coses a les braves”. Rufián, després de recordar aquestes amenaces, li ha preguntat al policia si, per anar a les braves, es refereix al fet de “conspirar contra la dissidència política a còpia d'inventar-se les proves que facin falta o bé a apunyalar a testimonis incòmodes com va passar amb Elisa Pinto?”.

Per altra banda, el republicà ha preguntat a Eugenio Pino si creu que “els polítics independentistes catalans mereixen ser gravats, difamats i investigats”. “Creu que són un perill que mereix ser combatut?”, ha interpel·lat Rufián. És més, ha volgut saber si “des d’avui i fins a l’1 d’octubre veurem una guerra bruta encara més cruenta que la vostè [Pino] va liderar”. Ara bé, l'exdirector adjunt operatiu de la policia s'ha negat a contestar bona part de les preguntes.

“Ha estat el cap de la brigada patriòtica reclutada per investigar i difamar als rivals polítics del govern espanyol?”, ha intentat esbrinar Rufián. Llavors, Pino ha contestat que ell és “patriòtic” i que “per Espanya, faria de tot”. Per concloure, Rufián ha etzibat: “Tenen tots els diners, tots els micros i tots els mitjans, però nosaltres tenim els carrers, les places i les urnes; aquesta vegada no ens robaran, com van fer fa 80 anys, el país que mereixem”.