Divendres, 22 de setembre de 2017

Rufián: "Quan imprimir és un delicte, autodeterminar-se és un deure"

El portaveu adjunt d’Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián, ha començat aquest vespre el seu discurs a Santa Coloma de Gramenet donant suport als càrrecs del Govern que han estat alliberats les darreres hores després de dos dies detinguts per la Guàrdia Civil. “Moltes gràcies a tots els detinguts. Sou l’orgull i la dignitat de Catalunya”, ha afirmat Rufián en un acte que ha estat un homenatge per a tots els alliberats. El republicà ha carregat contra la repressió de l’Estat i ha advertit que només hi ha una sortida, que és votar que sí el proper 1-O: “Quan imprimir és un delicte, autodeterminar-se és un deure”.

Som l’única amenaça al règim del 78. La verdadera moció de censura sou vosaltres”, ha sentenciat Rufián, coincidint amb la nova imatge de campanya. De fet, l’acte ha servit per presentar-la. Amb un cridaner Rajoy o República, Esquerra Republicana vol posar sobre la taula que la celebració del Referèndum, la victòria del Sí són la millor palanca de canvi per a una societat catalana que es veu amenaçada per l’acció repressiva de l’estat. “

La secretària primera de la Mesa del Parlament, Anna Simó, ha reiterat el missatge del nou eslògan, destacant que s’ha arribat a un moment “de no retorn”. “Davant de tot el que hem anat vivint aquests dies, no hi ha retorn i no hi ha lloc per l’equidistància. Ho lamento”, ha afirmat Simó. “O estàs amb Rajoy o estàs amb la República! No hi ha termes mitjos! O estàs amb ell i amb tot el que representa, i el seu Tribunal Constitucional, i els jutges que se salten les lleis; o estàs amb el referèndum que ens durà a la República!”, ha afirmat.

Simó ha animat a tothom a no tenir por: "La llibertat és alliberar-nos de pors! Som molts, massa per ells, i ens emparen drets fonamentals. Alliberem-nos!", ha afirmat. "Només han de tenir por del referèndum aquells que no volen moure’s del seu immobilisme de l’statu quo, que se’ls acaba", ha conclòs.

També han intervingut els consellers Toni Comín i Meritxell Serret que han reiterat que en aquest moment no hi pot haver equidistància i que votar no és cap delicte: "Quan hi ha gent reprimida ja no es pot ser equidistant perquè llavors et poses al costat dels repressors", ha afirmat Comín. "Votar no és un delicte i aprovar lleis al Parlament tampoc. La llibertat no ens la prendran", ha afegit Serret.

"A Rajoy li fa por la vostra valentia perquè no es poden aturar 2 milions de valents. Sou la clau de la victòria", ha afirmat Comín, que ha defensat que el procés també serà una palanca de canvi per a Espanya. “No ens poden prendre els drets fonamentals, és la base de la democràcia”, ha sentenciat Serret.

Rufián:
Rufián: "Quan imprimir és un delicte, autodeterminar-se és un deure"