Dimecres, 17 d'agost de 2016

Rufián: ‘Si ens hem de barallar per on seurem al Congrés la gent pensarà com a mínim que som ridículs’

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Gabriel Rufián, ha assegurat aquest dimecres que ‘si ens hem de barallar per on seurem a l’hemicicle del Congrés la gent pensarà com a mínim que som ridículs’. Ho ha dit en el transcurs d’una entrevista a Radio Euskadi, on Rufián també ha dit que seria ‘lamentable’ que s’inhabilités Arnaldo Otegi per concórrer a les eleccions del País Basc del proper 25 de setembre.

Respecte a l’assignació d’escons a l’hemicicle del Congrés, la mesa ha ajornat fins a la setmana que ve la decisió final, prevista inicialment per a aquest dimarts. ‘A ERC som reticents a aquesta mena de discussions’, ha assegurat Rufián, tot i que ha recordat que hi havia una proposta de partida per part de la mesa, amb l’acord de PP, PSOE i Cs, perquè els republicans ocupessin els escons que deixarien buits els diputats de l’actual Partit Demòcrata Català, ara integrats al grup mixt. Podemos, però s’hi oposa i la presidenta de la cambra, Ana Pastor, ha ajornat la decisió final a la recerca d’una solució de consens.

La mesa del Congrés la formen 9 diputats, repartits entre PP (3), que en té la presidència; PSOE (2), Unidos Podemos (2) i Ciudadanos (2).

El portaveu republicà ha insistit que la discussió per la distribució dels escons no és la més oportuna en el moment actual, amb un parlament inactiu després d’haver-se superat els 50 dies després de les eleccions del 26 de juny. Ha apuntat, però, en relació a Esquerra, que ‘seria normal que la cinquena força del Congrés de Diputats no acabi al galliner’.

Aquest dijous al matí hi ha convocada la reunió de constitució de la diputació permanent del Congrés, que és l’òrgan que manté les funcions de la cambra mentre no hi ha període de sessions. Properament s’han de constituir les comissions de l’estatut del diputat i la de peticions.

La setmana passada, el diputat d’ERC Joan Capdevila va emplaçar la presidenta Ana Pastor a activar el Congrés després de ’50 dies de vergonya des de les eleccions del 26J, en què no s’ha fet res’. A hores d’ara encara no s’ha constituït cap de les comissions legislatives que ja haurien pogut començar a treballar després dels plens de constitució de les Corts el 19 de juliol passat.

Gabriel Rufián, portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés