Dilluns, 30 de gener de 2017

Sabrià: ‘Amb l’acord de pressupostos posem proa on realment volem anar: referèndum i República catalana’

El portaveu nacional d’Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha celebrat l’acord que permetrà l’aprovació dels pressupostos del Govern perquè desfà l’estratègia d’aquells qui veien en el seu fracàs la darrera oportunitat perquè res no canviés. ‘És un pressupost que demostra allò que hem dit tantes vegades, que això no va de guanyar unes eleccions, sinó de guanyar un país. Amb l’aprovació dels comptes posem la proa cap al lloc on realment volem anar tots plegats: Referèndum i República catalana’, ha afirmat.

Sabrià ha destacat que poder aprovar els pressupostos del Govern permetrà seguir amb el full de ruta cap al referèndum i la República catalana. ‘Estem satisfets que el treball conjunt dels darrers mesos hagi portat a l’acord definitiu’, ha dit el portaveu. Sabrià ha reconegut que ‘no és el pressupost que a ningú ens agradaria, no és el d’un Estat’ però eren la condició per seguir avançant cap al referèndum, l’autèntic objectiu, ‘i tots els implicats estem disposats a complir-la’.

El portaveu d’Esquerra Republicana ha explicat que són uns bons pressupostos i les dades ho corroboren, ja que compten amb 1.355M més de despesa social (1.170 de la proposta inicial i 185 més acordats amb la CUP). Gràcies a aquests pressupostos, Catalunya comptarà amb la dotació de docents més alta de la seva història, alhora que es recuperen diverses partides socials després d’anys de retallades i de contenció. Sabrià ha destacat que els pressupostos incorporen un conjunt de mesures fiscals que, un cop desplegades, permetran recaptar 257M addicional cada any. I tot i el seu marcat accent social, conté diverses partides que garanteixen que se seguiran desenvolupant les estructures d’estat i l’acció exterior.

El referèndum avança segons els termes previstos i no s’endarrerirà

Sobre la data del referèndum, Sabrià ha reiterat que ‘setembre és una molt bona elecció, és el que tenim previst i ens permetrà fer el camí que s’ha traçat’. Malgrat això, ha admès que el Govern estarà a punt ‘per si la data no és possible, i no per endarrerir-lo sinó perquè els fets que es podrien produir en els pròxims mesos ens obliguin a avançar-lo’.

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià