Dilluns, 22 de febrer de 2016

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, sobre les previsions de la investidura a Madrid i la reunió de demà amb Podemos ha explicat que 'li direm de nou que hem intentat fins 18 cops fer un referèndum acordat amb l'Estat i la resposta sempre ha estat un no rotund. Si ells ara ho aconsegueixen al primer intent: chapeau'.  Sabrià ha insistit que, com ja es va explicar la setmana passada al líder del PSOE, Pedro Sánchez, 'Catalunya ja ha triat i tenim un camí establert que seguirem endavant. Catalunya seguirà amb el seu full de ruta, no ens aturarem a esperar. Creiem que és valent per part de Podemos demanar el referèndum però no ens surten els números ni les majories, més si tenim en compte la majoria rotunda del PP al Senat'.

Fernández Díaz i les amistats perilloses
Sobre les declaracions del ministre de l'Interior en funcions, Jorge Fernández Díaz, arran de la visita de Joan Tardà a Arnaldo Otegi parlant de les amistats perilloses d'Esquerra, Sabrià, ha assegurat que 'un bon exemple d'amistat perillosa és la de Fernández Díaz que convida  Rato al seu despatx'. Sabrià també s'ha referit a les declaracions de Fernández Díaz en una entrevista en què deia que resulta cridaner que es facin tantes detencions de membres del PP en aquest moment polític delicat. El portaveu nacional d'Esquerra Republicana ha demanat Fernández Díaz 'que comenci a practicar la separació de poders, que deixi fer la feina als jutges, que de moment la fan i van detenint responsables del PP, la darrera de l'ex vice-alcalde de València, Alfonso Grau, i amb Santiago Fisas, líder del PP català al Parlament europeu,  investigat pel cas Púnica'.

Sergi Sabrià: 'Catalunya ja ha triat, seguim el camí marcat i no ens aturarem a esperar'