Dilluns, 30 d'octubre de 2017

Sabrià: «Defensarem la República junts, les institucions i la gent, amb dignitat, perseverança, i en pau»

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha explicat que divendres la República va ser proclamada en una jornada absolutament històrica fent realitat els mandats del 27S i del 1O, construïda amb eleccions, consultes i referèndums. Sabrià ha assegurat que “la nostra república no té tota la capacitat de defensar-se que nosaltres voldríem, ens toca defensar-la i ho farem junts, les institucions i la gent. Junts hem arribat fins aquí i ho seguirem fent així, amb dignitat, perseverança, determinació, en pau i civisme, a la catalana”.

Sabrià ha reiterat que la prioritat és consolidar aquesta República i alhora rebutjar la usurpació que suposa el 155. El portaveu republicà assegura que les institucions catalanes han estat ocupades de manera il·legal, “el 155 és un cop d'estat i una usurpació als ciutadans de Catalunya, ens volen retirar per la força allò que hem guanyat a les urnes de manera democràtica i reiterada», ha reblat.

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana ha explicat que «ens han posat al davant un parany en forma d'eleccions, unes eleccions il·legítimes convocades per Rajoy que no té la capacitat de convocar-les”. Sergi Sabrià assegura que a Esquerra Republicana «les urnes no ens fan por, l'Estat vol jugar en un terreny que és el nostre, nosaltres no agredim les urnes, les defensem, el 21 de desembre hi serem presents, presentant-nos-hi o no, trobarem la manera de ser-hi. No desaprofitarem cap oportunitat de defensar la República, cap».
Sabrià ha reiterat que les urnes han estat la forma com hem arribat fins a la República i no ens fan por, les urnes les defensem. Sabrià assegura que “es buscarà la unitat d'acció amb tothom que se senti interpel·lat pels valors republicans, hi hem de trobar estratègies conjuntes”. L'estat espanyol parla de restaurar la normalitat i nosaltres parlem d'usurpació de les institucions legitimades per les urnes, “no volem la seva normalitat que es basa en la repressió i perseguir demòcrates, urnes i governs legalment constituïts”, ha reblat Sabrià.

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià