Dilluns, 7 de setembre de 2015

Sabrià: 'Instem l'Estat a no regatejar xifres en el drama humanitari dels refugiats'

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana recorda que sempre hem estat país d'acollida i que en el cas del partit, molts insignes republicans van ser refugiats en el seu moment

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha parlat sobre el drama dels refugiats que intenten arribar a la UE fugint de la guerra i ha recordat que entre els 28 estats de la Unió Europea només han rebut 24.000 refugiats d'entre les més de 4.000.000 de persones d'aquest gran èxode. 'Aquest èxode seguirà i instem l'estat espanyol que no regategi aquestes quotes que es decideixen a la UE'. Sabrià ha explicat que declaracions com del ministre d'exteriors intentant diferenciar categories entre els refugiats són desafortunades. 'Instem l'Estat a no regatejar xifres en el drama humanitari dels refugiats' ha reblat.

Sabrià ha assegurat que l'onada de solidaritat a Catalunya a través d'entitats i ajuntaments s'ha de poder canalitzar. 'Som país d'acollida. A més en el cas d'Esquerra Republicana tenim memòria i s'ha de recordar que molts dels grans noms d'aquest partit van ser també refugiats polítics i van ser acollits quan van haver de fugir per motius polítics'.

El referèndum és el 27S

Sobre la proposta del cap de llista de Catalunya Sí que es Pot, Lluís Rabell, d'un Pacte per la Democràcia per negociar la celebració d'un referèndum sobre el futur polític de Catalunya amb l'Estat, Sabrià ha deixat ben clar que el referèndum és el 27S. 'El 27 de Setembre és el referèndum que no ens poden prohibir, el que dóna sortida als anhels del país. Ho hem fet tot per trobar la manera de votar i hem fixat una data, el 27S. Ara el país no es pot permetre tornar 3 anys enrere quan s'ha demostrat que aquesta via no és possible'.

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià