Dilluns, 16 d'octubre de 2017

Sabrià: "La nostra proposta és una trobada d'igual a igual, de govern a govern, sense apriorismes però sense renúncies"

El portaveu d’Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha tornat a posar de manifest que davant de cada nova oferta de diàleg per part del Govern de Catalunya, l’Estat espanyol respon amb una amenaça. Sabrià ho ha dit en referència a la proposta que hi havia a la carta envidada pel president de la Generalitat en què es demanava una reunió entre governs: “La nostra proposta és una trobada d'igual a igual, de govern a govern, sense apriorismes però sense renúncies", ha comentat. “L’oferta era senzilla, però la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría s’ha negat a respondre si seuran a una taula a negociar", ha afegit.

En aquest sentit, Sabrià ha reiterat que avui s’ha tornat a apel·lar al diàleg: “Hem posat de nou sobre la taula la mediació i el diàleg i hem posat un límit temporal, dos mesos que creiem que és un límit raonable”, ha explicat Sabrià, que ha recordat que la resposta és la posada en funcionament de l’article 155. “On cada dia nosaltres posem mostres de diàleg a l’altra banda hi trobem frontisme. Ells volen una rendició però trobaran sempre el nostre compromís amb l’1 d’octubre”, ha sentenciat.

Qui fa la independència són els ciutadans amb els seus vots. Per nosaltres, la declaració està feta perquè la van fer els ciutadans votant i es van portar els resultats al Parlament”, ha recordat el portaveu republicà.

Sabrià no ha descartat cap acció si l’Estat acaba aplicant efectivament l’article 155. “Intentarem no tancar la porta al diàleg en cap cas, però si més enllà de l’amenaça del 155, l’Estat la fa efectiva, no ens podrem mostrar impertèrrits i prendríem les accions i decisions que siguin necessàries per fer-hi front”, ha conclòs.

D’altra banda, el portaveu d’Esquerra Republicana ha volgut enviar un missatge de suport i solidaritat amb tot el poble gallec pel conjunt d’incendis que hi ha a la zona.

Sabrià: