Dijous, 19 d'octubre de 2017

Sabrià: "L’amenaça del 155 ens situa més a prop d’aixecar la suspensió"

El portaveu d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha defensat aquest migdia que la nova amenaça de l'Estat d'iniciar els tràmits de l'article 155 acosten cada cop més el moment d'aixecar la suspensió de la declaració d'independència. “L’amenaça del 155 ens situa més a prop d’aixecar la suspensió”, ha afirmat Sabrià, que ha afegit que “des de fora s’entén que Catalunya el que vol és una taula de diàleg, vol parlar, diàleg i mediació i la resposta que rep és l’amenaça del 155”.

Sabrià ha explicat que el sobiranisme continua posant el diàleg sobre la taula, però es van tancar portes. “Avui amb la resposta del president des de Catalunya hem reiterat una vegada més la nostra voluntat de diàleg i ens hem trobat la mateixa resposta de sempre, una nova amenaça amb el 155”, ha afirmat. El portaveu ha matisat, però, que l'oferta de diàleg es manté sobre la taula però amb la mirada posada a dissabte “que és quan sembla que ens concretaran quina és l'amenaça”.

De tota manera, ha reiterat que “la independència l'ha fet la ciutadania quan va sortir massivament al carrer i va votar sí”. “El que tenim clar és que el que fa la indenpendència no és la votació al Parlament, és la gent i tenim exemples com el del Brexit”, ha afegit.

Sabrià ha conclòs que hi ha reunions constants perquè la “voluntat és treballar coordinats”, en referència a una reunió entre la CUP i Junts pel Sí.

Sabrià:
Sabrià: "L’amenaça del 155 ens situa més a prop d’aixecar la suspensió"