Divendres, 28 d'agost de 2015

Sabrià: 'Ningú a Europa pot restar impassible davant del drama humà dels refugiats'

El portaveu republicà lamenta la tragèdia a la frontera amb Hongria on una vintena de persones han mort asfixiades en un camió que la màfia va abandonar fa dies.

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha lamentat profundament la tràgica notícia que la policia va localitzar ahir un camió abandonat a prop de la frontera amb Hongria amb almenys una vintena de persones mortes, una nova tragèdia en el drama de la fugida de refugiats polítics que intenten arribar a Europa en el que és l'èxode més nombrós des de la Segona Guerra Mundial.

Sabrià ha explicat que 'ningú pot restar impassible davant d'aquest drama humà i a Catalunya volem tenir veu pròpia a Europa i al món perquè els nostres valors són de terra d'acollida'. El portaveu nacional d'Esquerra Republicana ha volgut recordar que es tracta de persones que són refugiades, que fugen de guerres, de massacres, intentant salvar la vida de la seva família, dels seus fills. Sabrià ha recordat com van tractar els catalans la resta del món al 39, quan van haver de fugir i entre d'altres coses aquest és un deute moral del país per tractar les persones refugiades.

Sergi Sabrià ha assegurat que 'necessitem poder relacionar-nos amb la resta del món des d'un punt de vista socialment més just, ho volem i ho podem fer. Les nostres relacions internacionals i la cooperació del nostre país és exemplar i reconeguda arreu del món i aquesta és la manera com Catalunya vol formar part del món. Cal comprometre les nostres institucions en l'acolliment' i ha recordat un cop més que exigim el tancament del CIE de la Zona Franca.

'Els pressupostos d'un estat català hauran de preveure polítiques d'acollida i de persecució de les màfies que fan tracta de persones' ha reblat.

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià