Divendres, 25 d'octubre de 2013

Sabrià: ‘No es pot externalitzar el departament de comercialització de la CCMA, seria afeblir un servei públic i afavorir la competència’

El diputat d’ERC, Sergi Sabrià, durant la sessió de la Comissió de Control de la CCMA ha preguntat el President de la Corporació, Brauli Duart, sobre la intenció d’externalització el Departament de comercialització de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Sabrià assegura que no es pot externalitzar el Departament de Publicitat de la CCMA perquè les úniques empreses que poden oferir economies d’escala entren en competència directa amb la Corporació, ‘no entenem que haguem de pagar diners a algú propietari d’algun altre mitjà de comunicació perquè seria com encarregar-li a la Pepsi l’estratègia comunicativa i publicitària de la Coca-Cola’.

‘Així doncs’, ha dit Sabrià, ‘calen canvis, però aquests canvis no ens poden debilitar, ni posar en mans de la competència, ni lliurar-los la cartera de clients ni tot el coneixement acumulat durant 30 anys de la segona font d’ingressos més important: estudiem alternatives. Busquem aliats per millorar, per fer créixer la facturació, però no ens deixem absorbir per algú que no ens ajudarà a créixer de cap manera'. 'No podem afeblir un servei públic i afavorir la competència’ ha reblat.

El portaveu d’ERC a la Comissió de Control de la CCMA, Sergi Sabrià, assegura que existeixen alternatives i proposa estudiar la creació de la pròpia agència exclusivista, pròpia de la CCMA, evitant així afeblir un servei públic i afavorir la competència. El diputat d’ERC ha detallat que les dadea han refermat el que planteja el Grup Parlamentari d’ERC: en sis o set anys el mercat ha perdut més d’un 40% d’inversió i TV3, a l’espera de les dades de 2013, un 58%, més que la mitjana, però molt menys que la resta de mitjans, exclosos Mediaset i Antena 3 Advertising, dos mitjans que ocupen pràcticament tot el mercat televisiu. ‘Calen canvis urgents, que no passen per vendre’s a la competència’ ha reblat Sabrià.

El diputat d'ERC, Sergi Sabrià