Dilluns, 27 de març de 2017

Sabrià: 'Si Rajoy espera comprar la nostra voluntat amb promeses que després no compliran, que s'ho treguin del cap'

SOBRE LA VISITA DE RAJOY A CATALUNYA PER PARLAR D'INFRAESTRUCTURES

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, sobre la visita de demà del president del govern espanyol, Mariano Rajoy, a Catalunya ha assegurat 'si espera comprar la nostra voluntat amb promeses que després no compliran, que s'ho treguin del cap'.

Sabrià ha explicat que 'quan el govern espanyol ve a Catalunya a parlar d'infraestructures la nostra experiència fa que estem poc esperançats'. 'Nosaltres tenim molt clar quina és la solució al que ells anomenen problema català i passa per les urnes', ha reblat Sabrià.

La República Catalana en una Europa Federal

L'eurodiputat d'Esquerra Republicana, Jordi Solé, que ha estat present aquest cap de setmana als actes de celebració dels 60 anys del Tractat de Roma, ha destacat que el partit aposta per una Europa federal unida, més integrada, i que 'és compatible voler participar d'aquesta Europa federal sent-ne membre de ple dret com a República catalana'.

Solé ha preguntat perquè es deuen aquests favors que Margallo va dir que es deuen. 'Deu ser que estan preocupats que les seves pressions i intents de bloquejar algun posicionament a favor del dret a decidir democràticament el futur del nostre país no estigui donant el resultat que voldrien' ha respost.

Jordi Solé ha afirmat que no s'entén que el govern espanyol mostri la convicció que ningú donarà suport al dret a decidir del poble català i per altra banda esmerci tants recursos a pressionar els estats europeus, 'qui fa el ridícul internacionalment i acumula fracassos és la diplomàcia espanyola'.

El portaveu nacional, Sergi Sabrià, i l'eurodiputat, Jordi Solé, durant la roda de premsa