Dilluns, 4 de juliol de 2016

Sabrià: 'Si s'arribés a un consens sobre el RUI aquest no pot ser autonòmic, els seus efectes han de ser immediats'

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha explicat sobre el Referèndum unilateral d'independència (RUI) que 'si tenim majoria social i política per a fer-lo unilateral, no serà per ERC que no es faci, hi serem, ho farem. Les urnes són l'únic instrument per legitimar la nostra causa, per això sempre estem al costat de les urnes'.

Sabrià ha deixat ben clar que 'si s'arribés a un consens sobre el RUI aquest referèndum no pot ser autonòmic, no pot ser un nou 9N, els seus efectes han de ser immediats i la seva organització no es pot tornar a emmarcar sota les lleis estatals, sinó partint de la Llei de Transitorietat Jurídica'.

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana ha assegurat que 'el diàleg ha d'estar obert amb tothom de manera permanent i seguir amb aquest esforç continu per sumar. Cal seguir sumant, i més encara, si tenim en compte que alguns que encara defensaven el referèndum acordat, han vist que aquesta expectativa era impossible, s'ha vist a ulls de tothom'.

El caos de Vueling
Sobre el caos viscut el cap de setmana amb la companyia Vueling a l'aeroport de Barcelona-el Prat, Sabrià, ha lloat la ràpida reacció de la Generalitat que ha fet, de retruc, reaccionar el Govern espanyol i el Ministerio de Fomento.

Sabrià ha posat aquest episodi com un exemple més del perquè ens cal poder gestionar les nostres infraestructures, autèntiques estructures d'Estat. La gestió d'AENA nega a la Generalitat cap possibilitat d'actuació en casos com el caos de Vueling. 'És AENA qui gestiona tant l'operatiu de vols com els slots. La Generalitat veu reduïda la seva capacitat d'actuació a l'activació dels mecanismes per garantir un bon servei a través de les competències que té en l'àrea de Consum. Els mecanismes sancionadors estan tots en mans d'AENA i de l'Estat'. Tot i això, ha explicat Sabrià, ha estat la Generalitat qui ha mogut fitxa per citar la direcció de la companyia i establir possibles mecanismes sancionadors, alhora que ha posat a disposició els afectats els mecanismes necessaris per poder reclamar les indemnitzacions.

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià