Dilluns, 9 d'octubre de 2017

Sabrià:"Tan ferm és el compromís amb el resultat de l'1O, com la nostra voluntat de diàleg"

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, a les portes de la compareixença del president de la Generalitat demà al Parlament, ha reiterat en roda de premsa que "tan ferm és el nostre compromís amb el resultat de l'1O, com la nostra voluntat de diàleg".

Sabrià ha explicat que "Catalunya i la seva gent s'ha guanyat el dret a constituir una nova república independent, democràtica, social i de dret. Una República que ens protegeixi contraposada a un Estat que ens agredeix. Una República d'homes i dones lliures".

El portaveu republicà ha assegurat que demà això prendrà forma, "el nostre compromís amb la ciutadania és ferm, tothom sabia quin era el compromís respecte al resultat de l'1 d'Octubre". Sabrià ha recordat que el programa de les forces polítiques que donen suport al Govern és molt clar, "hem exercit el dret a l'autodeterminació i hem renovat el mandat popular, amb un resultat de l'1O que ha sigut clar i nítid" i ha afegit que "en aquest punt és normal que a algú tingui vertigen".

Des d'Esquerra Republicana, Sabrià, insisteix que tan ferm és el compromís a complir el mandat popular, com ho és la voluntat de diàleg mostrant la disposició a seure arreu a parlar amb tothom, a dialogar, "hem contestat afirmativament totes les propostes que ens han arribat per mediar". Hi ha propostes molt importants sobre la taula pel que fa a la mediació com la de Suïssa i la del grup The Elders. Però per altra banda també ha destacat que "ara com ara, de moment, a la taula estem asseguts absolutament sols. Malgrat les crides reiterades des de l'àmbit internacional al diàleg, el govern espanyol no està fent cap cas, no és una crida aïllada, molta gent ha obert els ulls després de 7 anys d'un país mobilitzat, però a la proposta d'aquest espai de diàleg sense apriorismes i sense renúncies, l'Estat no en fa cap cas".

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià