Divendres, 14 de juny de 2013

Si les dones són les protagonistes dels seus problemes també han de ser-ho de les seves solucions

Crec que les dones estem en lluita contínua, és com un mal crònic que sempre està present i que cada quan el dolor s’aguditza. Ara hem de tornar a fer un sobreesforç perquè, com a mínim, es mantinguin els drets i les llibertats que ens ha costat dècades d’aconseguir. El govern del PP pretén tornar el més enrere possible en el temps, gairebé a l’època franquista, pel que fa als drets de les dones a l’àmbit de la salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs. El Sr. Gallardon, al capdavant d’aquest exèrcit d’ultraconservadors, farà tot el possible per guanyar la batalla, però nosaltres les dones, no li posarem gens fàcil. No callarem, ens mobilitzarem i farem saber que no pensem ser víctimes d’unes decisions preses sense tenir en compte la nostra opinió majoritària.

Les normes haurien des ser les millors possibles per al col·lectiu a qui van dirigides. Pel que fa a la salut sexual i reproductiva demanem, i alhora exigim, que es respectin les nostres necessitats i decisions pel que fa a la llibertat que tenen totes les dones a decidir sobre el seu propi cos.

És per aquest motiu que rebutgem qualsevol revisió legislativa que comporti la pèrdua de drets de les dones. Drets que hem guanyat i que no permetrem que ens retornin a una visió patriarcal i confessional de la nostra societat. Els impulsors de la reforma de la llei de l’avortament actual, ho fan “per pagar” el seu deute amb el sector més ultraconservador i misogin com és, la Conferència Episcopal Espanyola.

A les dones ja no ens cal la possible protecció paterna, ni del marit o company per poder decidir sobre la nostra pròpia vida. Però sí que desitgem la complicitat de tots els que ens estimeu, i especialment quan s’han de prendre decisions difícils, complicades i en alguns casos irreversibles, com passa amb l’avortament.
Dones, totes, i homes que esteu al nostre costat, ajudeu-nos a continuar defensant l’avortament lliure i gratuït per a totes les dones que així ho han decidit lliurement.
Ni un pas enrere en tots els drets de totes les dones!

Maria Rosa Amoròs
Secretària Nacional de la Dona
Esquerra Republicana

Què és la violència masclista?