Dimecres, 30 d'agost de 2017

Simó: “El moment per dirimir si la República Catalana ha de tenir exèrcit o no serà en el procés constituent, no ara”

L’adjunta a la presidència per a les Relacions Institucionals d’Esquerra Republicana, Anna Simó, ha assegurat aquest dimecres que serà durant el procés constituent quan s’haurà de debatre si la república catalana ha de tenir exèrcit o no. “El moment per dirimir si la república catalana ha de tenir exèrcit o no, i quin tipus d’exèrcit, serà en el procés constituent, no ara”. Simó ha fet aquestes declaracions durant la seva visita amb motiu de la diada de Sant Fèlix a Vilafranca del Penedès.

En aquest sentit, Simó ha explicat que “el president Puigdemont, tots els diputats que estaran a l’Assemblea Constituent i tota la ciutadania que ho vulgui” podrà participar en el procés constituent, previst a la llei de Transitorietat i Fundacional que s’ha presentat aquesta setmana.

La republicana ha reiterat que el procés constituent té com a objectiu una futura Constitució catalana que “tingui les seves arrels en la voluntat popular”, així com la seva aprovació definitiva “en una votació refrendària”.

D’altra banda, Simó ha etzibat que “si algú tenia dubtes de la nostra fermesa en tirar endavant el compromís adquirit amb la ciutadania, la nostra resposta és la llei del referèndum i la de transitorietat jurídica”.