Dimecres, 17 de juliol de 2013

Simó : ‘No podem perdre l’oportunitat de ser una societat realment lliure eliminant qualsevol tipus de discriminació per orientació sexual’

La diputada del Grup Parlamentari d’ERC, Anna Simó, ha defensat la proposició de llei de drets de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals i per l’eradicació de l’homofobia, la lesbofòbia i la transfòbia. Simó ha defensat que la Llei ha de seguir la seva tramitació en contra de la l’esmena a la totalitat que ha presentat el Partit Popular. Simó ha destacat que ‘l’objectiu de la llei és un nou model de relacions que contempli el col•lectiu LGBT basat en la igualtat i el respecte sense cap discriminació per orientació sexual’ i ha destacat que ‘no podem perdre l’oportunitat d’esdevenir una societat realment lliure, amb homes i dones lliures, eliminant qualsevol tipus de discriminació per orientació sexual’.

Simó ha destacat que aquesta  Proposició de Llei es basa en la demanda històrica del col•lectiu LGTB de tenir una llei específica de drets i contra la discriminació. La diputada d’ERC i vice-presidenta primera del Parlament, ha explicat que ‘durant els darrers anys, Catalunya ha esdevingut país referent a Europa pel que fa a les polítiques actives LGBT impulsades des del Govern de la Generalitat. No ens ho podem deixar perdre. I cal una llei que desenvolupi les actuacions iniciades i les empari, per evitar qualsevol ombra d’inseguretat jurídica. Cal donar resposta a la demanda històrica del col•lectiu LGTB de tenir una llei específica que atorgui drets a les persones LGBT i contribueixi a reduir, amb la força legal, l’homofòbia que encara existeix al nostre país. Perquè els avenços i el canvi de visió social en relació amb el col•lectiu LGBT no han eliminat elements subjacents en el tracte quotidià i el canvi és gradual i desigual’.

Anna Simó ha insistit que cal una llei amb visió de conjunt més enllà dels programes i plans de Govern i amb el màxim suport possible del Parlament. Avui la futura llei específica drets del col· lectiu LGTB i d'eradicació de l'LGBTfòbia continuarà la seva tramitació parlamentària. ‘De nosaltres i del col•lectiu que l’ha perseguit i reivindicat i treballat durant tant de temps depèn que sigui una llei de consensos amplis, completa, útil i efectiva’ ha reblat.

Anna Simó ha volgut tancar la seva intervenció recordant les paraules de Joana Lòpez , Vicepresidenta segona del Consell Nacional de Lesbianes, Gais, homes i dones Bisexuals i Transsexuals, que va acabar la seva intervenció en l’acte que es va celebrar al Parlament el 21 de maig passat,

‘No podrem tenir una societat on regni la Llibertat, la Igualtat i la Fraternitat si les persones LGTB no tenen els mateixos drets que la resta de la població. Per a això hem de sancionar tots els actes provocats per l'odi cap al col • lectiu LGTB, ja que és l'única manera d'extirpar l'homofòbia i transfòbia, que tanta discriminació, exclusió i injustícia han causat.’

Anna Simó ambmembres d'entitats LGTB