Dimecres, 5 de juliol de 2017

Solé aconsegueix que el PE aprovi un visat cultural europeu per a professionals de la cultura de països tercers

El ple del Parlament Europeu ha aprovat aquest dimecres la proposta de crear un visat cultural europeu pels artistes i professionals de la cultura de països tercers “amb l'objectiu de fomentar les relacions culturals i eliminar els obstacles a la mobilitat en el sector cultural”.

L’esmena, que forma part de l’informe “Cap a una estratègia de la UE per a les relacions culturals internacionals”, ha estat impulsada per l’eurodiputat d’Esquerra Republicana Jordi Solé i dos companys més del grup Verds-ALE. Un informe, amb tot, que és iniciativa de l’Eurocambra i, per tant, no es converteix directament en legislació sinó que recull, només, l’opinió dels eurodiputats.

“Fins ara, els investigadors i doctorands procedents de països no-europeus podien accedir a un visat científic per fer recerca a la Unió Europea. Amb el vot d’avui, el Parlament Europeu ha donat suport a la idea que els agents culturals estiguin al mateix nivell i també puguin accedir a un visat cultural”, ha celebrat Solé, que forma part de la Comissió d’Afers Exteriors on s’ha treballat el text, juntament amb la de Cultura.

Solé intervé davant del ple d'Estrasburg