Dilluns, 12 de juny de 2017

Solé al Parlament Europeu: "Els catalans votarem i Europa guanyarà una nova República compromesa amb els seus valors"

L’eurodiputat d’Esquerra Republicana Jordi Solé ha defensat aquest dilluns al ple de l’Eurocambra que Catalunya celebrarà un referèndum d’independència el proper 1 d’octubre, després que el govern de la Generalitat anunciés que la pregunta serà: "Voleu que Catalunya sigui un estat independent en forma de República?".

"Tot i les amenaces i pressions que vindran per part de les autoritats espanyoles, decidirem i exercirem el nostre dret democràtic, encara que l’estat espanyol no vulgui que ho fem", ha dit Solé des d’Estrasburg.

"Perquè en democràcia, posar les urnes i permetre que la gent voti mai pot ser il·legal; perquè en democràcia, evitar un vot legítim i àmpliament reclamat és una pretensió perversa que cap demòcrata hauria d’acceptar", ha afegit.

"Els catalans votarem perquè es el nostre dret. Serà la nostra oportunitat per marxar democràticament d’un estat amb una corrupció intolerable, unes institucions ineficients, una justícia polititzada i baixos nivells de justícia social i progrés compartit. I serà l’oportunitat per Europa de guanyar una nova i moderna República compromesa amb els valors europeus" , ha conclòs.

Solé davant del ple del Parlament Europeu