Dimarts, 4 de juliol de 2017

Solé al PE: "Per afrontar reptes com el canvi climàtic i la lluita contra les desigualtats, Europa necessita una clara voluntat política però també diners"

L’eurodiputat d’Esquerra Republicana Jordi Solé ha defensat aquest dimarts al plenari del Parlament Europeu que “per afrontar els grans reptes que Europa té per endavant, com la necessitat d'un creixement més inclusiu i sostenible, la lluita contra les desigualtats i el canvi climàtic, i les qüestions de seguretat, no només necessitarem una clara voluntat política, lideratge i visió, sinó també diners”.

Durant el debat a Estrasburg sobre el document de reflexió de la Comissió Europea sobre el futur de les finances de la UE per a l'any 2025 –de què Solé n’és ponent a l’ombra pel grup dels Verds-ALE-, Solé ha celebrat que la CE vinculi el futur marc pressupostari de la UE amb un projecte clar per a Europa: “I atès que en el grup Verds-ALE volem veure una Europa més forta, més justa, més eficient i més ecològica, també voldríem veure un marc financer fort, just, eficient, flexible i verd”.

En aquest sentit, l’eurodiputat ha reclamat un pressupost que sigui “capaç d'oferir els resultats on més necessitem veure'ls: que inverteix en el futur -creant millors oportunitats per als joves i augmentant la despesa en R+D+I pel bé de tota la societat- i que inverteixi en fer realitat compromisos crucials com l’Acord de París”.

Pel que fa als ingressos, Solé ha insistit que cal reformar el sistema de recursos propis de la UE: “Amb el Brèxit, tenim una oportunitat única de reformar el sistema de recursos de la Unió Europea, i deixar enrere el sistema actual, massa basat en les transferències dels estats membre, i avançar cap a un pressupost més autònom amb recursos propis via impostos ecològics o sobre les transaccions financeres”, ha dit.

Solé davant del ple del Parlament Europeu