Dissabte, 25 de març de 2017

Solé: 'Avui reivindiquem una Europa més forta on volem participar de la manera més directa possible: com a República catalana'

L'eurodiputat d'Esquerra Republicana Jordi Solé ha participat aquest dissabte a la marxa a Roma per demanar una Europa més forta, unida i democràtica. 'Avui som molts els catalans que som aquí per reivindicar més Europa. I una Europa políticament més forta és absolutament complementari amb voler formar part del projecte europeu de la manera més directa possible, esdevenint una República catalana integrada a la Unió Europea', ha assegurat l’eurodiputat en declaracions des de Roma.

'És el moment de l’europeisme, de plantar cara als populismes euroescèptics, de reivindicar Europa i els valors que ens van portar fa 60 anys a aplegar esforços, uns valors que continuen més vigents que mai', ha declarat.

Solé ha explicat que cal sortir al carrer perquè, enmig del Brexit i del creixement dels populismes a països com França i Holanda, cal reivindicar 'una UE federal amb més poder polític, amb més transferència de sobirania dels estats cap a les institucions supranacionals, i amb polítiques europees més ambicioses que permetin fer front als reptes actuals'.

'L’estat de dret ha acomodar-se a les reivindicacions legítimes i democràtiques de les majories ciutadanes i no servir, al revés, com a excusa per impedir l’exercici de la democràcia', ha conclòs Solé subratllant que 'és molt difícil que algú comparteixi la idea que, en democràcia, votar és il·legal'.

Solé ha participat aquest dissabte a la marxa europeista a Roma