Dissabte, 1 de juliol de 2017

Solé defensa a Galícia que els Tractats de Lliure Comerç prioritzin la justícia social i el desenvolupament sostenible

L’eurodiputat i Secretari de Relacions Internacionals d’Esquerra Republicana, Jordi Solé, ha participat aquest dissabte a La Corunya de la Jornada “Els pobles d’Europa davant dels Tractats de Lliure Comerç” .

“El debat no és entre lliure comerç o proteccionisme. El debat és sobre quin tipus de comerç volem afavorir: el que prioritzi la justícia social i el desenvolupament sostenible”, ha explicat Solé en la taula rodona en què ha participat al costat de representants gallecs, bascos, valons, i bretons, recordant que “el comerç i les inversions no són finalitats ens elles mateixes, sinó mitjans per al progrés humà”.

“Necessitem un comerç just, responsable i sostenible, una política comercial que eviti que el tractats comercials siguin eines per regular a la baixa, o desregular, normes socials, laborals i socials amb l'excusa que són una barrera al comerç; que protegeixi els serveis públics; que sigui democràtica i transparent; i que no acudeixi a tribunals privats per resoldre conflictes de garanties “, ha reclamat.

Segons Solé, a més, el comerç internacional “ha d’estar condicionat al respecte als drets humans, el compliment dels acords de París sobre el canvi climàtic i en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides; incloure clàusules de protecció pels sectors locals sensibles i les PIMES; i promoure la transparència i la cooperació en matèria fiscal”.

“La Unió Europea ha de liderar un sistema de comerç internacional just i respectuós amb estàndards socials, laborals i mediambientals  elevats”, ha conclòs Solé.

Solé a la Jornada
Solé a la Jornada "Els pobles d'Europa davant dels Tractats de Lliure Comerç"