Dimecres, 14 de juny de 2017

Solé critica a Estrasburg que els fons europeus financin entitats "que no mereixen cap confiança" com Bankia

L’eurodiputat d’Esquerra Republicana Jordi Solé ha criticat aquest dimecres al ple del Parlament Europeu que els diners del Pla Juncker- el fons d’inversions estratègiques que havia de servir per atreure inversió privada i ajudar a treure la Unió Europea de la crisi econòmica- acabin finançant projectes d’entitats "que no mereixen cap confiança" com Bankia.

En concret, Bankia va ser escollida, l’octubre de l’any passat, per a rebre 50 milions euros de fons europeus per a millorar la seva plataforma digital. Bankia, "una entitat financera que va ser presidida per l'exministre del PP Rodrigo Rato, per qui la fiscalia ahir va demanar 5 anys de presó per haver ocultat als inversors la fallida de l'entitat; una entitat que va ser rescatada amb diners públics amb un cost estimat de 12.000 milions d'euros; una entitat marcada per l'escàndol de les targetes black amb què els seus consellers es van apropiar de fins a 2,7 milions d'euros; una entitat que ha estat condemnada per la venda de preferents a una dona gran amb Alzheimer va ser escollida l’octubre passat", ha denunciat Solé durant el debat de l’informe d’avaluació del Fons d'inversions estratègiques del qual n’és ponent a l’ombra.

"El Pla Juncker és una bona idea però la implementació ha de millorar en certs aspectes com la selecció dels projectes. Aquesta no és la manera de generar confiança entre les institucions europees i la ciutadania, que ha vist com a alguns bancs gestionats de manera absolutament inepta i fins i tot il·legal, la crisi els ha sortit molt barata", ha conclòs.

Solé davant del ple d'Estrasburg