Dissabte, 13 de maig de 2017

Solé: "El Mediterrani és una fossa que s'ha empassat massa vides: la Unió Europea no pot ser mur d'indiferència pels qui aspiren a una vida millor"

L'eurodiputat d’Esquerra Republicana Jordi Solé ha denunciat aquest dissabte al plenari de l'Assemblea Parlamentària de la Unió per la Mediterrània, reunida a Roma, que "el Mediterrani és una fossa que s’ha empassat massa vides: la Unió Europea no pot ser mur d’indiferència pels qui aspiren a una vida millor".

En la seva intervenció com a membre de la Delegació del Parlament Europeu en aquesta assemblea, Solé ha remarcat que "si no generem oportunitats de present i esperances de futur, especialment entre els més joves, la frustració serà la major barrera que ens impedeixi transformar tota la zona en un espai de progrés i de justícia".

A més, ha recordat que el desenvolupament econòmic no és l’única condició per a l’estabilitat, sinó que també cal respecte a les llibertats –individuals i col·lectives- i als drets humans, "sense els quals les societats no es poden realment desenvolupar de manera autònoma i lliure"; i una major solidaritat des del nord. "Com a eurodiputat català estic convençut que els europeus podem ser, i hem de ser, més solidaris", ha conclòs.

Solé davant de l'Assemblea Parlamentària de la Unió per la Mediterrània, reunida a Roma