Dijous, 2 de juliol de 2015

Solé: 'La UE no ha de donar mai l'esquena a la democràcia'

Conferència al Parlament Europeu sobre Democràcia i Dret a Decidir

El Vicesecretari General de relacions internacionals d'Esquerra Republicana, Jordi Solé, ha participat al Parlament Europeu en una conferència sobre Democràcia i Dret a Decidir, coorganitzada pel grup Verds/ALE, l'Esquerra Unitària i UNPO (Unrepresented Nations and Peoples Organization).

Solé, que ha explicat l'estat actual del procés d'independència de Catalunya després que el president del SNP, Ian Hudghton, hagi explicat els darrers esdeveniments a Escòcia, ha afirmat que 'per nosaltres és impensable que les institucions europees tanquin les portes a un nou estat que serà pro-europeu i que naixerà de les urnes i de la voluntat democràtica de la seva gent. Seria com girar l'esquena a la democràcia'. Solé ha qualificat el moviment independentista català com a transversal, de base, i instrumental: 'la independència és el punt de partida, és la millor oportunitat per fer un país millor per tothom. Un país lliure i just alhora. Sense la independència no podrem treure profit de tot el nostre potencial. I a aquesta conclusió la majoria no hi han arribat d'un dia per l'altre, sinó després de constatar una vegada i una altra que intentar canviar l'estat espanyol era debades'.

Finalment Solé ha explicat el caràcter plebiscitari del 27S, que ha qualificat com 'l'única opció que ens han deixat per poder obtenir el necessari mandat democràtic a partir del qual culminarem el procés d'independència'.

Jordi Solé durant la seva intervenció al Parlament Europeu