Dimecres, 5 de juliol de 2017

Solé: "Mantinguem la porta oberta al diàleg amb aquells que, a Turquia, encara creuen en la democràcia, els drets fonamentals i un futur europeu"

L’eurodiputat d’Esquerra Republicana Jordi Solé ha defensat aquest dimecres davant del ple del Parlament Europeu que, tot i que l’informe del Parlament Europeu aposti per suspendre les negociacions d’adhesió de Turquia a la Unió Europea si el paquet de la reforma constitucional no es modifica, “cal mantenir la porta oberta al diàleg amb aquells que, a Turquia, encara creuen en la democràcia, els drets fonamentals i un futur europeu”.

En la seva intervenció davant del ple d’Estrasburg, Solé –que al PE forma part de la Delegació UE- Turquia- ha lamentat que la reforma constitucional turca s’adoptés a través d’un referèndum que, segons un informe de l’OSCE, es va dur a terme "en desigualtat de condicions per a les dues parts".

“Per aquells que, com jo, voldrien que Turquia fos un estat membre en un futur pròxim, la suspensió de les negociacions seria una mala notícia i hauríem preferit parlar de congelació. Però si volem veure el got mig ple, aquesta advertència també deixa espai per a l'esperança: l'esperança que el govern turc canviï de rumb i torni a defensar la democràcia, i respectar els drets humans i les llibertats fonamentals”, ha afegit, recordant que “és inútil seguir fingint que la UE pot negociar mentre hi ha més de 100 periodistes, més d'una dotzena d'alcaldes kurds, i diputats a la presó, quan hi ha hagut acomiadaments massius de funcionaris, i quan s'han tancat molts mitjans de comunicació”.

Solé intervé davant del ple d'Estrasburg